50 Cent Kena Godam, Penipu Kaut RM13 Juta dalam 30 Minit!


Hati-hati, guys! Akaun X dan laman web rasmi milik penyanyi rap terkenal 50 Cent telah digodam!


Pada Jumaat lalu, 50 Cent atau nama sebenarnya Curtis James Jackson III, 49, telah menjadi mangsa penggodaman. Penipu berjaya memuat naik promosi penipuan yang mengaut keuntungan sebanyak AS$3 juta atau kira-kira RM13 juta dalam masa hanya 30 minit. Wow, laju betul!


Menurut penyanyi lagu hit In Da Club ini, dia tidak ada kena mengena langsung dengan penipuan kripto tersebut dan pihak pengurusan X (dulu dikenali sebagai Twitter) sudah mengambil tindakan dengan menyekat akaunnya.


“Akaun Twitter (aplikasi X) dan Thisis50.com saya telah digodam. Saya tidak mempunyai kaitan dengan aktiviti kripto. Twitter bertindak cepat dengan menyekat akaun saya tetapi malangnya, penggodam dah berjaya kaut AS$3 juta dalam masa 30 minit,” katanya menerusi hantaran di Instagram.


Untuk pengetahuan korang, penggodam tersebut mempromosikan penipuan token pump-and-dump cryptocurrency dengan mencipta kripto baharu bernama GUNIT. Mereka gunakan pengaruh 50 Cent di aplikasi X, yang mempunyai 12.9 juta pengikut, untuk menarik lebih ramai pelabur dan menaikkan harga sebelum mengurangkan nilainya. Akibatnya, harga token jatuh menjunam kepada AS$0.00016.


Jadi, semua kena lebih berhati-hati dengan pelaburan online ya. Kalau korang rasa artikel ni berguna, jangan lupa kongsikan dengan kawan-kawan! Kita kena sama-sama jaga diri daripada jadi mangsa penipuan. 🚨💰🔒


[Klik butang kongsi di bawah untuk sebarkan artikel ini!]

Previous Post Next Post

Contact Form