Aliff Aziz dan Bella Astillah: Cinta Terlerai di Mahkamah


Kisah cinta yang penuh drama antara Aliff Aziz dan Bella Astillah akhirnya menemui noktah apabila mereka berpisah secara rasmi di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan pada petang Khamis.


Aliff, 33, melafazkan cerai talak satu terhadap Bella, 30, pada pukul 1.10 petang di hadapan Hakim Syarie Wan Mohd Najid Wan Hamat, yang mengesahkan lafaz tersebut sah mengikut hukum syarak.


"Saya Aliff Aziz menceraikan isteri saya Dayang Nabellah Awang Astillah dengan talak satu mulai hari ini," kata Aliff tanpa bersalaman dengan Bella buat kali terakhir walaupun dipelawa oleh hakim.


Untuk rekod, Bella telah memfailkan permohonan cerai pada 13 Mac lalu susulan insiden Aliff dan pelakon Ruhainies dicekup berkhalwat oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) di sebuah kondominium di ibu negara pada 9 Mac 2024.


Walaupun pada mulanya Aliff enggan menceraikan Bella dengan alasan masih sayang dan mahu mempertahankan rumah tangga mereka, namun akhirnya ikatan yang cuba dipertahankan terlerai juga.


Keadaan menjadi lebih rumit apabila timbul dakwaan Bella menjalinkan hubungan dengan aktor baru, Muaz Zabir. Bella menjelaskan bahawa hubungan itu hanya untuk membuatkan Aliff cemburu dan perkara tersebut sudah diselesaikan antara kedua-dua keluarga.


Untuk makluman, pasangan ini berkahwin pada 9 September 2016 dan dikurniakan dua cahaya mata, Ayden Adrean, 7, dan Ara Adreanna, 4. Mereka pernah bercerai pada 16 Mei 2019 selepas Aliff beberapa kali berlaku curang, namun kembali rujuk dalam tempoh edah.


Suka cerita ni? Jangan lupa kongsikan dengan kawan-kawan anda! Siapa tahu, mungkin mereka juga akan terkesan dengan kisah cinta Aliff dan Bella yang penuh warna-warni ini. Klik butang kongsi sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form