Aliff Aziz Serah Hak Penjagaan Anak, Bella Astillah Fokus Pada Kehidupan Baru


Tak Tuntut Mutaah dan Harta Sepencarian, Bella dan Aliff Sepakat Demi Anak-Anak

Dalam perkembangan terkini yang pasti menarik perhatian ramai, pelakon dan penyanyi Bella Astillah memutuskan untuk tidak menuntut mutaah dan harta sepencarian daripada bekas suaminya, Aliff Aziz, selepas penceraian mereka disahkan pada Khamis lalu.


Peguam syarie yang mewakili Bella, Azmi Mohd Rais, menyatakan bahawa penyelesaian ini adalah hasil persetujuan kedua-dua belah pihak. Aliff juga bersetuju untuk menyerahkan hak penjagaan penuh dua anak mereka, Ayden Adrean (7 tahun) dan Ara Adreanna (4 tahun) kepada Bella.


Pada pukul 1.10 petang Khamis, Aliff atau nama penuhnya Mohammad Aliff Aziz, 33, melafazkan talak satu terhadap Bella di hadapan Hakim Syarie Wan Mohd Najid Wan Hamat di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan.


Bella, atau nama sebenarnya Dayang Nabellah Awang Astillah, 30, meluahkan rasa syukur dan menyatakan bahawa dia ingin fokus kepada kehidupan barunya selepas penceraian tersebut.


"Saya tak nak panjangkan apa-apa. Saya tak mahu apa-apa daripada Aliff. Sekarang adalah masa untuk move on," katanya dengan nada tegas.


Hak Penjagaan Anak Jadi Keutamaan

Menurut Bella, hak penjagaan anak-anak adalah keutamaan utamanya. "Syukur anak-anak di bawah jagaan saya. Itu adalah harta paling bermakna. Mendapat hak jagaan anak adalah keutamaan nombor satu. Saya bersyukur atas perkara itu," tambahnya lagi.


Meskipun begitu, Bella tidak menolak kemungkinan untuk bertemu dengan Aliff pada masa hadapan, walaupun perkara tersebut belum difikirkan buat masa sekarang. "Belum sempat lagi nak fikir berhubung dengan Aliff buat masa sekarang. Kita lihat macam mana akan datang. Biarlah perlahan-lahan. Insya-Allah ini kali terakhir saya hadir ke mahkamah dan syukur semuanya selesai," ujarnya.


Punca Penceraian dan Isu Lain

Untuk rekod, Bella telah menfailkan permohonan cerai pada 13 Mac lalu di Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur, selepas Aliff dan pelakon Ruhainies dicekup berkhalwat oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) di sebuah kondominium di ibu negara pada 9 Mac 2024.


Walaupun Aliff pada mulanya enggan menceraikan Bella dengan alasan masih sayangkan isterinya dan mahu mempertahankan rumah tangga mereka, isu tersebut bertambah rumit apabila timbul dakwaan Bella juga bersikap curang apabila menjalinkan hubungan dengan aktor baharu, Muaz Zabir, selepas tersebar foto mesra mereka berdua.


Kongsi Artikel Ini!

Jika anda rasa artikel ini memberi inspirasi atau menarik, jangan lupa untuk kongsikan dengan rakan-rakan anda! Tekan butang kongsi dan sebarkan berita ini kepada mereka yang mungkin sedang menghadapi situasi yang sama. Siapa tahu, kisah Bella dan Aliff mungkin memberi semangat baru kepada mereka!

Previous Post Next Post

Contact Form