Aliff Syukri Menang Saman Fitnah, Bekas Pembantu Peribadi Bakal Dikenakan Tindakan

 



Usahawan sensasi, Datuk Seri Aliff Syukri, berkongsi kegembiraan setelah menang dalam saman fitnah yang difailkan oleh isterinya, Datin Seri Nur Shahida, terhadap bekas pembantu peribadi mereka, Melati Abdul Ghani. Aliff, yang terkenal dengan pelbagai kontroversi, kini bersiap sedia untuk memfailkan saman baharu terhadap individu-individu yang didakwa telah memfitnahnya.


Kemenangan Yang Dinanti

Aliff Syukri, 37, menerusi satu hantaran di Instastory pada Isnin, meluahkan rasa syukur atas kemenangan ini. Katanya, bukan hanya seorang atau dua orang, tetapi ramai pihak cuba menjatuhkan dirinya. Namun, semuanya berbalik kepada mereka semula.


"Alhamdulillah, rezeki berpihak kepada saya. Ramai yang cuba kenakan saya, tapi akhirnya saya yang menang. Saya akan saman balik!" kata Aliff dengan penuh semangat.


Saman Ganti Rugi RM500 Juta

Dalam langkah susulan, Aliff mengumumkan bahawa beliau akan memulakan proses saman terhadap bekas pekerjanya itu, menuntut bayaran ganti rugi sebanyak RM500 juta.


"Tunggu surat saman dari saya. Bukan RM5,000 atau RM10,000, tetapi lebih setengah juta saya akan tuntut. Hakim maha adil dan bijaksana. Alhamdulillah kemenangan di pihak saya," jelasnya.


Proses Mahkamah Berterusan

Peguam yang mewakili Aliff dan Shahida, Hasshahari Johari Mawi dari tetuan Hasshahari & Partners, memaklumkan bahawa kes anak guamnya itu akan bersambung pada Jumaat ini. Tindakan ini diambil untuk memberikan pengajaran kepada Melati, dengan harapan wanita itu menerima hukuman setimpal.


"Kami akan teruskan tindakan penghinaan perintah mahkamah oleh Melati dan akan dipanggil semula untuk pengurusan kes di hadapan Hakim Mahkamah Sesyen Shah Alam pada Jumaat ini. Perintah ex parte untuk mengkomitkan Melati ke penjara sudah diberikan," katanya kepada kami.


Untuk rekod, pada 29 Mei lalu, Melati yang dikenali sebagai Mel, 47, telah tampil membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Shahida atas fitnah yang dilakukan kira-kira lima tahun lalu.


Kongsi Kisah Ini!

Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Sama-sama kita ambil pengajaran dan ikuti perkembangan lanjut kes ini. Tekan butang kongsi sekarang dan sebarkan!

Previous Post Next Post

Contact Form