Altimet Tawar Separuh Kutipan Royalti untuk Bantu Selangor FC


Penyanyi rap popular, Altimet, mengambil langkah berani dengan menawarkan bantuan untuk membayar denda yang dikenakan kepada Selangor FC. Tindakan ini menyusuli keputusan pasukan tersebut untuk menarik diri daripada perlawanan Piala Sumbangsih baru-baru ini.


Altimet, atau Syed Ahmad Syed Abdul Rahman Alhadad, 46 tahun, telah berjanji untuk menyumbangkan separuh daripada royalti harta inteleknya tahun ini untuk membantu menangani denda yang telah dikenakan ke atas pasukan bola sepak kegemaran kita ini.


"Dalam sokongan kepada Selangor FC, saya bersedia untuk menyumbangkan separuh daripada hasil royalti saya. Semoga ini dapat membantu mereka mengatasi cabaran ini dengan lebih mudah," kata Altimet dalam kenyataannya.


Tindakan baik Altimet ini turut mendapat sambutan hangat dari peminat Selangor FC dan juga netizen secara keseluruhan. Banyak yang menggesa beliau untuk membuka tabung sumbangan bagi membolehkan peminat setia Selangor FC serta orang ramai turut sama menyumbang untuk tujuan yang sama.


"Terima kasih Altimet! Jom kita sama-sama bantu Selangor FC. Mari kita derma untuk memastikan mereka terus kekal kukuh di dalam Liga," kata seorang netizen.


Pihak pengurusan Selangor FC sebelum ini telah dipotong tiga mata dalam Liga Super Malaysia dan didenda sebanyak RM100,000 susulan daripada keputusan mereka untuk menarik diri dari perlawanan Piala Sumbangsih. Denda tersebut dijangka akan disumbangkan kepada badan kebajikan yang akan diumumkan kelak.


Bagi mereka yang ingin menyertai usaha ini, jangan lupa untuk kongsikan berita ini dengan lebih ramai lagi! Bersama-sama, kita pasti dapat memberi sokongan yang besar kepada pasukan kegemaran kita, Selangor FC. #Selangorsampaimati


Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan anda untuk lebih bermakna!

Previous Post Next Post

Contact Form