Atta Halilintar Tamat Pengajian Sekolah Menengah pada Usia 30 Tahun, Berhasrat Sambung Belajar dalam Bidang Undang-Undang



Hey kawan-kawan, ada berita menarik dari dunia selebriti yang pasti buat korang teruja! Atta Halilintar, personaliti media sosial yang sangat dikenali, akhirnya berjaya menamatkan pengajian sekolah menengah pada usia 30 tahun. Walaupun dianggap sudah terlewat, namun apa yang penting adalah usaha dan kejayaannya yang luar biasa ini.


"Beberapa bulan lepas saya ambil peperiksaan, Alhamdulillah saya lulus. Walaupun terlewat tetapi tidak mengapa sebab paling penting saya sudah berusaha. Jika ada rezeki, saya mahu menyambung pengajian ke peringkat seterusnya, insya-Allah. Doakan saya," kata Atta dengan penuh syukur.


Atta berkongsi berita gembira ini melalui hantaran di Instagram miliknya. Beliau turut menyatakan hasratnya untuk menjadi seperti isterinya, Aurel Hermansyah, yang sedang melanjutkan pelajaran di sebuah kolej walaupun sibuk dengan tugas sebagai seorang ibu.


Bagaimanapun, Atta belum membuat keputusan mengenai jurusan yang ingin diambil tetapi tertarik dengan bidang undang-undang dan perguruan. "Aurel juga sedang melanjutkan pelajaran di sebuah kolej. Insya-Allah saya akan terus menyokong sehingga dia menamatkan pengajiannya. Kalau saya sambung belajar mungkin akan ambil jurusan undang-undang, arkitek atau pun perguruan. Apa yang pasti bukan dalam bidang perubatan," katanya dengan senyuman.


Rata-rata netizen memuji kesungguhan Atta yang tetap menamatkan pendidikan sekolah menengah walaupun usianya sudah mencecah 30 tahun. "Terbaik Atta! Bangga tengok Atta tunjuk kepada generasi sekarang bahawa pendidikan itu sangat penting. Walaupun sudah berjaya dan kaya, tetap merendah diri dan tamatkan pelajaran sekolah menengah," komen seorang netizen.


Untuk pengetahuan semua, Atta pernah menetap di Kuala Lumpur dan mendapat pendidikan di Sekolah Indonesia Kuala Lumpur sehingga usianya 13 tahun. Beliau mendirikan rumah tangga dengan Aurel pada 3 April 2021 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata perempuan iaitu Ameena, 2 tahun dan Azura, 6 bulan.


Seronok kan dengar cerita inspirasi macam ni? Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan korang supaya mereka pun dapat inspirasi dari kisah Atta Halilintar. Tekan butang kongsi sekarang dan sebarkan semangat belajar tak kira usia!

Previous Post Next Post

Contact Form