Bekas Isteri Hafidz Roshdi Dedah Isu Penyebaran Dokumen Mahkamah: Shuhada Buat Laporan Polis


Hafidz Roshdi dan Bekas Isteri Bergelut dengan Isu Peribadi di Media Sosial


Bekas isteri Hafidz Roshdi, Nurul Shuhada Mat Shukri, 30, telah membuat laporan polis terhadap aktor tersebut setelah mendakwa dia mendedahkan dokumen mahkamah berkaitan kes mereka di media sosial. Menurut Shuhada, tindakan ini diambil kerana perkongsian tersebut turut menjejaskan maruah keluarganya.


"Saya tak pernah buat begini. Selama ini kalau marah sekalipun saya akan diam sahaja. Dia mencabar kesabaran saya," kata Shuhada ketika dihubungi oleh kami pada hari Rabu.


Shuhada membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Arau, Perlis pada hari Khamis selepas Hafidz menggunakan akaun sosial media palsu untuk mendedahkan maklumat tentang mereka. Pihak polis berjaya menghubungi Hafidz dan memintanya memadam semua hantaran tersebut, dan Hafidz mengaku bahawa dia yang bertanggungjawab atas perbuatan tersebut.


Pada pagi Khamis, isu ini menjadi topik hangat di media sosial apabila Hafidz dan Shuhada saling berbalas kenyataan termasuk isu nafkah anak. Shuhada juga secara terbuka mendedahkan perbualan lucah antara Hafidz dengan seorang wanita di Instagram miliknya.


Shuhada memberi amaran kepada Hafidz agar tidak mengulangi perbuatan tersebut dan menegaskan supaya isu ini diselesaikan hanya di mahkamah. "Tak sabar nak jumpa dia dan cakap elok selesaikan semua ini di mahkamah. Saya pun tidak akan keluarkan sebarang kenyataan tentang dirinya di sosial media. Jangan jolok sarang tebuan,” tegasnya.


Untuk rekod, Shuhada dan Hafidz mendirikan rumah tangga pada 30 April 2016 dan sah bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam, Selangor pada 27 Julai 2023. Mereka memiliki dua orang cahaya mata iaitu Humairah, 7, dan Umarr, 4 tahun. Hafidz kemudiannya bernikah dengan wanita pilihannya, Athira Yuhada, pada 15 Disember tahun lalu.


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan anda! Mari sama-sama kita ikuti perkembangan isu ini dengan lebih lanjut.

Previous Post Next Post

Contact Form