Bertunang di Hadapan Foto Arwah Bapa, Thariq Halilintar Mahu Jadi Cinta Terakhir Aaliyah Massaid


Aaliyah Massaid Tidak Dapat Tahan Air Mata

Siapa sangka, majlis pertunangan yang indah ini berjaya membuatkan Aaliyah Massaid menitikkan air mata. Thariq Halilintar, tunangnya, memberikan ucapan penuh makna yang menyentuh hati pada petang Ahad lalu.


Ucapan Thariq yang Menyentuh Hati

Thariq Halilintar, dengan penuh emosi, meluahkan rasa bertuah kerana memiliki Aaliyah. Apa yang lebih istimewa, beliau mengucapkan kata-kata tersebut sambil memandang foto arwah bapa Aaliyah, aktor Adjie Massaid, yang diletakkan di atas kerusi.


"Saya bersyukur dan bahagia dapat mengenali keluarga anda, baik yang bertemu secara langsung atau tidak langsung. Tapi mungkin pakcik (Adjie) boleh mendengar apa yang saya katakan ini... Sehingga kini saya yakin pakcik adalah cinta pertama Aaliyah namun saya akan menjadi cinta terakhirnya," kata Thariq dengan penuh perasaan.


Majlis yang Disiarkan Secara Langsung

Majlis pertunangan mereka yang berlangsung di The Manor Andara, Jawa Barat, turut disiarkan secara langsung melalui saluran YouTube milik Thariq. Ramai yang menonton dan memberikan sokongan serta ucapan tahniah.


Kenangan Bersama Arwah Bapa

Aaliyah juga tidak dapat menahan rasa terharunya melihat foto bapanya yang sudah cukup membuatkan dirinya berasa bahagia walaupun arwah bapanya tiada di sisi.


"Alhamdulillah lega tapi saya terharu sebab gambar papa ada di situ," ujar Aaliyah sambil tersenyum penuh rasa syukur.


Kenangan Arwah Adjie Massaid

Untuk rekod, arwah Adjie Massaid meninggal dunia pada 5 Februari 2011 akibat serangan jantung. Kehadiran foto arwah di majlis tersebut pastinya memberikan kenangan manis dan perasaan seolah-olah arwah turut serta dalam momen bahagia anaknya.


Perancangan Masa Depan

Pada 15 Mei lalu, Thariq telah melamar Aaliyah dan mereka bakal melangsungkan perkahwinan dalam masa terdekat.


Jadi, kalau korang rasa artikel ni menyentuh hati dan menginspirasikan, jangan lupa untuk kongsikan dengan kawan-kawan korang. Mana tahu, cerita ni boleh jadi inspirasi untuk orang lain juga. Share sekarang!


Semoga artikel ini memberi inspirasi kepada anda. Jangan lupa kongsi dengan rakan-rakan di media sosial! 💖

Previous Post Next Post

Contact Form