Datuk Red: 'Standby' 2 Bekas Isteri Ajak Rujuk, Teruskan Hidup Kalau Mereka Jumpa Jodoh Lain


Usahawan Datuk Seri Adnan Abu Setia Menanti Bekas Isteri

Datuk Seri Adnan Abu, atau lebih mesra dikenali sebagai Datuk Red, tidak pernah lepas dari perhatian ramai. Kali ini, beliau membuka cerita tentang status dirinya yang kini dalam keadaan 'standby' jika dua bekas isterinya, Sharifah Nur Shafila dan Adira Suhaimi, ingin kembali ke pangkuannya.


Setia Menanti

Menurut Datuk Red, 46, beliau akan kekal menduda selagi kedua-dua bekas isterinya itu tidak bertemu jodoh dengan lelaki lain.


"Selagi janda-janda saya tidak berkahwin, selagi itu juga saya tak akan kahwin. Maknanya saya dalam mode standby," katanya dengan nada tenang.


"Saya sentiasa menunggu tawaran mereka tetapi kalau mereka berkahwin lain, nak buat apa lagi?," tambahnya lagi.


Bukan Sekadar Nafsu

Dalam satu sesi video siaran langsung untuk mempromosikan produknya, Adnan menjelaskan niat untuk berkahwin semula bukan hanya kerana nafsu semata-mata, tetapi lebih kepada memikirkan masa depan di hari tua.


"Saya ini fikir nak kahwin sebab untuk hidup, sakit dan pening di hari tua nanti. Takkan saya mahu menyusahkan anak-anak atau adik-beradik. Nak kahwin bukan lagi kerana nafsu," jelasnya dengan penuh jujur.


Perjalanan Hidup dan Perkahwinan

Adnan melafazkan cerai terhadap Adira, 33, yang merupakan isteri keduanya pada 23 April lalu selepas sembilan tahun mendirikan rumah tangga. Mereka dikurniakan empat orang cahaya mata iaitu Anggerek, 7, Asan, 6, Anggun, 5 dan Ayob, 2 tahun.


Sementara itu, Adnan juga melafazkan talak satu terhadap Sharifah, 38, pada 14 Mei lalu. Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan lima orang cahaya mata.


Tidak ketinggalan, Adnan juga mempunyai dua orang anak hasil perkahwinan sebelum mendirikan rumah tangga bersama Sharifah.


Kongsi Artikel Ini!

Jangan lepaskan peluang untuk mengetahui lebih lanjut tentang kisah menarik ini. Kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan anda di media sosial dan sertai perbincangan mengenai perjalanan hidup Datuk Red. Siapa tahu, mungkin ada yang terinspirasi atau dapat mengambil iktibar daripada cerita beliau.




Teruskan mengikuti blog kami untuk lebih banyak cerita menarik dan inspirasi daripada pelbagai individu. Jangan lupa tinggalkan komen dan pendapat anda!

Previous Post Next Post

Contact Form