Ibu Aliff Aziz Kembali Bersinar: Kata-Kata Positif Selepas Anak dan Bella Astillah Sah Bercerai



Tenangnya Hati Ibu Aliff Aziz, Siti Hafiza


Setelah lama menyepi, ibu kepada penyanyi terkenal Aliff Aziz, Siti Hafiza, akhirnya muncul kembali di Instagram dengan membawa berita penuh kesyukuran. Dalam satu hantaran yang menyentuh hati, Siti Hafiza meluahkan rasa syukur kerana Allah telah memberi ketenangan kepada dirinya dan keluarga selepas melalui saat-saat sukar.


Sokongan yang Tidak Berbelah Bagi


Hafiza atau nama penuhnya Siti Hafiza Basharahil turut merakamkan ucapan terima kasih atas sokongan padu yang diberikan oleh semua pihak sepanjang proses penceraian anaknya dengan pelakon Bella Astillah.


"Alhamdulillahirobbilalamin di hari Khamis yang penuh barakah ini kami mengucap syukur Allah permudahkan semua urusan dan memberi ketenangan pada kami sekeluarga. Yang baik itu semuanya dari Allah dan sebaliknya adalah khilaf dari kami yang daif dan tidak sempurna. Pada anda yang sentiasa mendoakan kami masya-Allah hanya Allah yang dapat membalas jasa baik anda sekalian dan yang sebaliknya tabarakallah juga kami ucapkan," tulisnya dalam satu hantaran Instagram yang menyentuh perasaan.


Renungan dan Refleksi Diri


Dalam hantaran tersebut, Hafiza turut berkongsi tentang pentingnya refleksi diri dalam menghadapi jatuh bangun kehidupan. Katanya, "Hati yang tenang itu sangat mahal harganya dan hanya Allah yang dapat memberikan kita ketenangan. Sebagai insan wajib belajar dari segala kehilafan dan mohon Allah kekalkan semoga kita terus istiqamah untuk menjadi insan yang lebih baik. Ajal maut, rezeki, kebahagiaan, dan semuanya Allah yang tentukan. Kita terus berusaha selebihnya kita bertawakal pada-Nya. Salam buat semua anda insan-insan hebat semoga sentiasa dalam rahmah dan barakah Allah."


Penceraian yang Ditunggu-tunggu


Pada Khamis lalu, Aliff dan Bella sah bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Untuk rekod, Bella memfailkan permohonan cerai pada 13 Mac lalu, susulan insiden Aliff dan pelakon Ruhainies yang dicekup berkhalwat oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi). Namun, isu ini bertambah rumit apabila timbul dakwaan bahawa Bella juga bersikap curang dengan aktor baharu, Muaz Zabir.


Mari Kongsi Kisah Ini


Kisah ini penuh dengan pelajaran dan inspirasi untuk kita semua. Jika anda merasa terinspirasi atau terharu dengan cerita ini, jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda. Tekan butang 'kongsi' dan sebarkan kebaikan!

Previous Post Next Post

Contact Form