Jiwa Kacau 2024: Kejayaan Memukau dengan 15,000 Penonton dan Rekod Malaysia



Malam Sabtu yang lalu, Stadium Hoki Nasional, Bukit Jalil bergema dengan sorakan 15,000 penonton yang hadir untuk menyaksikan Showcase Jiwa Kacau 2024. Acara hebat ini bukan sahaja mencipta sejarah baru, tetapi juga mendapat pengiktirafan daripada Malaysia Book of Records (MBOR) sebagai konsert pertama yang diadakan di stadium tersebut.


Dengan keputusan bijak untuk memilih lokasi yang lebih besar berbanding Stadium Melawati, Shah Alam, penganjuran kali ini benar-benar tidak mengecewakan. Sambutan luar biasa dari penonton membuktikan betapa Jiwa Kacau 2024 menjadi acara yang dinantikan ramai.


Sorotan Malam Jiwa Kacau 2024

Sijil Pengiktirafan MBOR disampaikan oleh wakil MBOR, Siti Hajar Johor kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) MND Sport & Event Sdn Bhd, Harith Daniel.


Antara persembahan yang mencuri tumpuan adalah dari kumpulan popular Indonesia, Nidji, selain penampilan hebat dari Masdo, Insomniacks, Hujan, Bunkface, dan Luqman Podolski.


Luqman Podolski, yang kini juga bergelar penyanyi, membuka tirai dengan lima buah lagu energik seperti Bahaya Kembar, MYVI, Mungkin Aku Tak Penting, Kalau Kau Rindu dan Ring Ring.


Kugiran Masdo meneruskan persembahan dengan medley lagu-lagu seperti La Obe, Janji Manis, Miss Flower Learn To Twist, Inilan JalanNya, Berduka Lara, Perih Jerih, Dinda, Malam Pesta Rock N Roll, serta Berchanda.


Kegemilangan Persembahan

Insomniacks tidak kurang hebatnya dengan lagu-lagu Igauan Malam, Reminisensi, Teman, Kepala Batu, Sempurna dan Pulang yang menghidupkan suasana.


Kehangatan memuncak apabila Nidji mempesonakan penonton dengan lagu-lagu hits mereka seperti Lala Song, Disco Lazy Time, Arti Sahabat, Sumpah & Matiku, Wadow, Laskar Pelangi, Biarlah dan Hapus Aku.


Band popular Hujan meneruskan kehangatan malam dengan lagu-lagu seperti Kotak Hati, Obsesi, Ahmoi Chantek, Lonely Soldier Boy, Empayarmu, Bila Aku Sudah Tiada, Pagi Yang Gelap dan Aku Skandal.


Sebagai penutup yang epik, Bunkface tampil dengan lagu-lagu seperti Hilang, Malam Ini Kita Yang Punya, medley High School Rockers dan Silly Lily, Rentak Laguku, Panik, Situasi serta Revolusi.


Cabutan Bertuah dan Solidariti

Selain menikmati muzik, penonton turut berpeluang memenangi hadiah-hadiah menarik seperti iPhone 13, PlayStation 5, dan sebuah motosikal menerusi cabutan bertuah.


Showcase Jiwa Kacau 2024 juga mengambil kesempatan untuk menzahirkan solidariti kepada penduduk Palestin yang kini berdepan dengan kekejaman rejim Zionis, melalui slot paparan video khas bagi memperingati kesengsaraan yang mereka alami.


Suka dengan cerita ni? Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Lebih ramai yang tahu, lebih meriah Jiwa Kacau tahun depan!

Previous Post Next Post

Contact Form