“Kadang-kadang Saya Pun Tertinggal” - Mira Filzah Kongsi Tip Jaga Solat, Usaha Perbaiki Diri Paling Penting


Sebagai manusia biasa, pelakon terkenal Mira Filzah juga tidak terlepas dari cabaran menjaga solat lima waktu. Mira atau nama sebenarnya, Nur Amirah Filzah Badioezaman, 31, mengakui kadang-kadang dia juga terlambat atau tertinggal solat. Namun, yang penting adalah usaha berterusan untuk memperbaiki diri dalam melaksanakan kewajipan agama.


"Saya pun kadang-kadang terlajak, terlambat, tertinggal, terpaksa qada' (ganti) dan sebagainya. Tapi yang penting, kita sama-sama usaha dan buat juga," kata Mira dengan penuh keikhlasan.


Mira berkongsi pengalaman ini selepas menerima soalan daripada pengikutnya yang bertanya bagaimana dia menjaga solat dengan baik. Soalan tersebut dimuat naik di Instastory miliknya.


Dalam menjawab soalan tersebut, Mira berkata bahawa jika solat dijadikan sebagai rutin harian, seseorang itu pasti akan berasa janggal jika meninggalkannya.


"Macam mana ya nak cakap. Bila anda lakukan ia (solat) seperti rutin harian, anda akan terbiasa dan rasa pelik atau janggal sekiranya tidak buat. Contohnya, anda bangun pagi keluar pergi kerja tak gosok gigi, tak boleh kan?" ujarnya dengan nada mesra.


Kongsi Artikel Ini dengan Kawan-Kawan Anda!

Kisah inspirasi daripada Mira Filzah ini pastinya memberi semangat kepada kita semua untuk terus memperbaiki diri dan menjaga solat dengan lebih baik. Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya lebih ramai lagi yang mendapat manfaat. Tekan butang kongsi di bawah dan sebarkan kebaikan!






Previous Post Next Post

Contact Form