Kazim Elias Letak Syarat Jadi Hero dalam Filem ‘Zim Zim Ala Kazim’ – Darah Mengalir Ketika Penggambaran!


Siapa sangka, pendakwah bebas yang terkenal, Datuk Kazim Elias, kini bergelar pelakon utama dalam filem terbaru, ‘Zim Zim Ala Kazim’! Kisah penyakit misteri yang dialaminya kini boleh ditonton di layar perak.


Menurut Mawi, pengarah dan penerbit filem ini, Kazim sendiri meletakkan syarat untuk menjadi hero agar kisah hidupnya dapat disampaikan dengan lebih autentik kepada penonton. Keberanian Kazim untuk berlakon sangat dikagumi dan beliau juga menyumbangkan suara untuk lagu OST filem ini.


“Ustaz Kazim sendiri yang nak jadi hero. Pada mulanya, saya terkejut sebab dah ada pelakon pilihan. Tapi, keberanian beliau memikat hati saya,” kata Mawi.


Filem ini bukan sahaja memaparkan kisah benar yang dialami Kazim, malah turut menyelitkan elemen komedi untuk menjadikan filem ini lebih ringan tetapi penuh pengajaran. Bayangkan, semasa penggambaran di Kampung Manjoi, Ipoh, Perak, penyakit misteri Kazim tiba-tiba menyerang hingga darah mengalir dari kulit beliau! Namun, situasi ini dapat diatasi dengan baik.


Mawi turut mendedahkan bahawa 70-80% dari filem ini berdasarkan kisah benar. Antara insiden misteri yang dialami Kazim termasuk perbuatan khianat individu yang menanam bangkai monyet di hadapan rumahnya, menyebabkan dia dan keluarganya diganggu makhluk halus.


Selain Mawi dan Kazim, filem ini turut dibintangi oleh pelakon hebat seperti Bell Ngasri, Shanthesh, Rosnah Johari, Man Raja Lawak, Ryan Bakery, dan Zarina Anjoulie. Terbitan MW Entertainment Sdn Bhd, filem ini akan mula ditayangkan pada 13 Jun di seluruh pawagam.


Kisahnya tentang sekumpulan pencari hantu yang sering melakukan aktiviti paranormal dan menemui kejadian pelik berkaitan Kazim. Mereka nekad untuk bertemu Kazim untuk merungkai penyakit misteri yang dialami.


Jangan lepaskan peluang untuk menonton filem penuh mistik dan komedi ini! Jom ajak kawan-kawan korang ke pawagam dan rasai sendiri keunikan kisah Kazim Elias dalam ‘Zim Zim Ala Kazim’. Kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan dan jom support filem tempatan!

Previous Post Next Post

Contact Form