Kisah Kontroversi Duit Konsert: Riezman Khuzaimi Berusaha Bersihkan Nama


Riezman Khuzaimi Terbuka untuk Selesai Kes di Luar Mahkamah

Hai semua! Korang mesti nak tahu kan apa cerita terbaru tentang kes Riezman Khuzaimi dan isu penyelewengan duit konsert yang kecoh baru-baru ini. Jom baca kisah penuh dan jangan lupa share dengan kawan-kawan kalau korang rasa menarik!


Penyelewengan Duit Konsert, Riezman Ambil Tindakan Undang-Undang

Pelakon popular, Riezman Khuzaimi, 54, baru-baru ini menggemparkan dunia hiburan apabila terlibat dalam kes penyelewengan wang sebanyak RM237,370 yang sepatutnya digunakan untuk penganjuran Konsert Goyang Asli Koplo Milenia. Wang tersebut didakwa diseleweng oleh seorang wanita bernama Rabiatul Addawiyah Izzaddin.


Riezman, yang juga merupakan penganjur konsert tersebut, mengambil keputusan untuk membawa kes ini ke mahkamah. Namun, dia terbuka untuk mengadakan perbincangan di luar mahkamah jika pihak Rabiatul bersedia.


"Rasa lega apabila kes ini telah dibawa ke mahkamah. Saya hanya mahu bersihkan nama. Ini konsert pertama yang saya anjurkan tetapi dah kena game... sebab itu saya gunakan saluran undang-undang untuk selesaikan. Tapi kalau pihak sana mahu berbincang, saya sangat terbuka. Siapalah saya untuk terus menghukum seseorang. Saya hanya mahukan keadilan untuk diri saya," kata Riezman ketika dihubungi kami.


Pengakuan Tidak Bersalah dan Kes Mahkamah

Rabiatul mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur atas pertuduhan menyalahgunakan wang tersebut bagi kegunaan peribadi. Mahkamah kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin RM12,000 dengan seorang penjamin dan sebutan semula kes pada 17 Julai depan.


Kepercayaan yang Dikhianati

Riezman tidak menyangka kepercayaan yang diberikan kepada Rabiatul dikhinati sehingga menjejaskan reputasinya serta hubungannya dengan seorang lagi rakan kongsi. "Saya kenal dia melalui aplikasi TikTok dan kami mula berkawan. Saya beri dia peluang kerana percaya dengan hasil kerjanya sebelum ini. Tak sangka terjadi begini," katanya.


Tekanan Sebagai Selebriti

Sebagai seorang selebriti yang dikenali ramai, Riezman mengakui apa yang berlaku memberi tekanan besar kepadanya. Insiden ini bukan sahaja mengganggu emosinya tetapi juga menjadi punca hubungan dingin antara dia dan rakan kongsinya yang lain. "Saya yang cadangkan nama dia, jadi reputasi saya terjejas," ujarnya.


Kerugian Hampir RM300,000

Sebelum ini, Riezman pernah mendedahkan dia mengalami kerugian hampir RM300,000 kerana ditipu oleh individu yang diberikan amanah melaksanakan konsert tersebut. Susulan insiden itu, konsert terpaksa ditangguhkan sebanyak tiga kali sebelum akhirnya berjaya diadakan pada 27 Januari lalu. Riezman juga membuat laporan di Balai Polis Brickfield pada 14 Jun.


Mari Kongsikan Artikel Ini!

Cerita ini memang penuh drama dan pengajaran. Jangan lupa untuk share artikel ini dengan kawan-kawan korang. Siapa tahu, ada yang boleh ambil iktibar dari apa yang terjadi. Klik butang share sekarang!


Selalu ingat untuk berhati-hati dalam mempercayai orang lain dan sentiasa gunakan saluran undang-undang untuk menuntut keadilan!

Previous Post Next Post

Contact Form