Kristal X: Nama Pemberian Peminat yang Menarik Perhatian!


Vokalis Kristal X, Lan, Jelaskan Kenapa Nama Ini Dipilih Oleh Peminat


Siapa sangka, nama kumpulan Kristal X yang hangat diperkatakan ini sebenarnya hasil cadangan daripada peminat setia mereka! Vokalis Kristal X, Lan atau nama sebenarnya Mohd Razlan Mohamed Yusof, 40, mendedahkan bahawa keputusan untuk menggunakan nama Kristal X dibuat selepas menerima maklum balas daripada peminat di media sosial.


Menghargai Sokongan Peminat


Lan berkata, "Sebelum ini kami mulakan dengan jenama X Band, tetapi selepas melakukan penilaian dan tinjauan, ramai peminat lebih sukakan nama Kristal X. Jadi, untuk memuaskan hati peminat yang telah menyokong kami sejak dahulu, kami pilih nama tersebut."


Tiada Isu, Fokus Kepada Persaingan Sihat


Lan menegaskan bahawa tidak timbul sebarang isu mengenai penggunaan nama Kristal pada kumpulan mereka. Menurutnya, kematangan dalam industri adalah kunci, dan beliau mahu kedua-dua kumpulan bersaing secara sihat.


"Penggunaan nama Kristal X ini setakat ini tiada isu. Yang penting, kita fokus untuk menunjukkan prestasi terbaik masing-masing dan bersaing secara sihat," katanya.


Hubungan dengan Anggota Lama


Walaupun hubungan dengan anggota kumpulan Kristal yang lama masih baik, Lan mengakui bahawa ia tidak lagi seakrab dahulu. Namun, mereka tetap bersikap profesional.


"Hubungan saya baik saja, kalau jumpa kami bertegur sapa. Tidaklah akrab seperti dulu. Kalau kita jumpa orang mesti kita boleh rasa aura mesra tapi jujurnya saya tak rasa aura itu," jelas Lan.


Nasihat Dari Sifu Awie


Lan juga berkongsi bahawa mereka telah mendapatkan khidmat nasihat daripada vokalis kumpulan Wings, Awie. "Kami ada minta restu dari sifu saya iaitu abang Awie sendiri. Kami dapat nasihat dari Abang Awie untuk teruskan," katanya.


Konsert Merah Hitam yang Dinanti-nantikan


Jangan lupa, Kristal X bakal berkongsi pentas dengan kumpulan Def Gab C dalam konsert Merah Hitam pada 31 Ogos depan. Konsert ini dijangka bakal membawa suntikan artistik tersendiri dari segi tema, gubahan lagu dan kreativiti persembahan. Mereka akan mengegarkan pentas Zepp Kuala Lumpur dengan 20 buah lagu malar segar yang pasti menggamit kenangan penonton.


Dapatkan Tiket Anda Sekarang!


Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan persembahan hebat ini! Tiket boleh didapati dengan harga bermula dari RM178 (CAT 1), RM148 (CAT 2), RM318 (CAT 3), RM248 (CAT 4) dan RM3,500 (CAT 5) di laman web myticketasia.


Kongsi Kegembiraan Ini!

Suka dengan cerita ini? Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Ajak mereka sama-sama merasai kehangatan muzik Kristal X dan Def Gab C. Jom kita penuhkan konsert Merah Hitam nanti! 🎸🎀

Previous Post Next Post

Contact Form