Main Badminton Lepas Pantang, Stamina Shila Amzah Dah Tak Macam Dulu - "Dah Tak Rasa Lutut!"



Korang percaya tak? Shila Amzah baru je habis tempoh berpantang, dah semangat main badminton balik!


Selepas lama berehat sebab bersalin, Shila atau nama sebenarnya Nurshahila Amir Hamzah, 34, kembali aktif bersukan. Tapi sayangnya, kali ni Shila rasa tak sehebat dulu. Sendi-sendi dia pun dah mula terasa sakit sebab lama sangat rehat.


"Seronok gila dapat main badminton balik! Tapi, biasalah lepas beranak, semua sendi terasa longgar. Baru je latihan tenis petang tadi, dah rasa macam tak ada lutut," kata Shila dalam satu hantaran di akaun X miliknya.


Baru-baru ini, Shila melahirkan anak keduanya melalui pembedahan sebab tali pusat bayi terbelit di muka pada 9 Mei lalu.


Shila juga kongsi yang kesakitan tu disebabkan oleh hormon relaksin yang terhasil lepas bersalin. Katanya, keadaan ni akan ambil masa setahun untuk pulih sepenuhnya.


"Ia sebab hormon relaksin, lebih kurang setahun baru boleh normal balik. Saya rasa kena pakai knee guard untuk keselamatan," ujarnya.


Untuk pengetahuan korang, Shila mendirikan rumah tangga dengan Ubai pada 5 Ogos 2023 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan bernama Rhea Akira. Sebelum tu, Shila pernah berkahwin dengan Haris Edraki pada 2018 tapi hubungan mereka berakhir pada 2022. Dari perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan seorang anak lelaki bernama Seth Uwais yang kini berusia lima tahun.


Kalau korang rasa artikel ni menarik, jangan lupa untuk kongsi dengan kawan-kawan korang! Lagi ramai tahu, lagi seronok kan? 😃

Previous Post Next Post

Contact Form