Penyakit Misteri Terjawab: Azharina Sahkan Hidap Kanser


Penyanyi Elergi Sepi Ini Perlu Jalani Pembedahan

Selepas sekian lama berteka-teki tentang kesihatannya, akhirnya penyanyi kesayangan kita, Azharina, mengesahkan bahawa dia menghidap kanser dan perlu menjalani pembedahan dalam masa terdekat. Azharina yang kini berusia 39 tahun, masih belum dapat berkongsi jenis kanser yang dihidapinya kerana masih menunggu beberapa keputusan pemeriksaan lanjut.


Penangguhan Pembedahan Demi Tugas

Azharina yang terkenal dengan lagu Elergi Sepi ini sepatutnya menjalani dua pembedahan besar. Namun, disebabkan komitmen kerja yang belum selesai, dia terpaksa menangguhkan pembedahan tersebut. "Saya didiagnos kanser tetapi belum boleh dikongsi kerana masih menunggu keputusan yang tepat dalam tempoh dua minggu lagi. Sepatutnya saya menjalani pembedahan bariatrik minggu depan tetapi terpaksa ditangguhkan kerana ada beberapa kerja yang perlu dilunaskan. Pembedahan itu terpaksa dilakukan atas nasihat doktor akibat masalah kesihatan memandangkan saya suka makan. Satu lagi pembedahan pula melibatkan kanser yang masih belum dikenali pasti," katanya kepada kami.


Perjuangan Azharina: Dari Kanser ke Diabetes

Ketika ditemui di majlis pelancaran single terbarunya yang berjudul Realiti, duet bersama Kozae di Kuala Lumpur pada petang Rabu, Azharina juga berkongsi bahawa selain kanser, dia turut menderita penyakit diabetes sejak dua tahun lalu. Walaupun rutin harian dan emosinya terganggu, Azharina mahu kekal positif demi anak-anak dan pekerjanya. "Saya juga insan biasa, kalau sakit tentulah akan menangis. Biasanya saya akan dengar lagu-lagu galau untuk redakan perasaan. Tetapi saya selalu ingatkan perlu positif demi anak-anak dan pekerja. Apa pun yang terjadi hidup tetap perlu diteruskan. Saya kena tempuh ujian ini walaupun perit dan menyakitkan," katanya.


Sokongan Anda Amat Diperlukan

Sebelum ini, dalam satu temu bual podcast, Azharina memberitahu bahawa dia menghidap penyakit misteri selepas mengalami pendarahan teruk semasa berada di rancangan realiti All Star Gegar Vaganza (ASGV) pada 2023. Walaupun tidak mendedahkan secara khusus, doktor yang merawatnya menasihatkan agar dia menjalani pembedahan dan rawatan kimoterapi.


Kisah perjuangan Azharina ini sangat menyentuh hati dan memberikan inspirasi kepada kita semua. Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan dan keluarga anda. Sama-sama kita doakan kesembuhan Azharina dan terus beri sokongan kepada beliau. #SupportAzharina #KongsikanKisahIni

Previous Post Next Post

Contact Form