Penyanyi Virgoun Dicekup Polis Kerana Dadah, Alasan Nak Kuruskan Badan!


Heboh betul dunia hiburan Indonesia bila penyanyi terkenal, Virgoun, kena cekup sebab dadah. Alasan dia? Nak kuruskan badan, katanya. Tapi, jangan tak tahu, ini bukan kali pertama dia terjebak dengan benda haram ni.


Menurut Polis Metro Jakarta Barat, M Syahduddi, Virgoun pernah terlibat dengan dadah 12 tahun lepas. Nampaknya, kali ni dia kembali buat hal yang sama. Katanya dalam sidang media yang diadakan di Jakarta:


"Virgoun menggunakan dadah sebab ingin menurunkan berat badan. Dia pernah mengambil dadah 12 tahun lalu dan kemudiannya berhenti. Sekarang dia buat lagi."


Lagi parah, polis mendedahkan yang Virgoun dapat bekalan dadah daripada seorang kenalan yang juga pemuzik, dikenali sebagai 'BH'. Tak lama lepas tu, polis berjaya tahan BH untuk siasatan lanjut.


Pada 20 Jun lalu, Virgoun bersama seorang wanita ditahan di sebuah rumah di Ampera, Jakarta Selatan. Mereka ditemui dengan dadah jenis syabu seberat 0.2 gram dan alat menghisap dadah. Ujian air kencing juga sahkan kedua-duanya positif dadah.


Kalau sabit kesalahan, Virgoun boleh dihukum penjara hingga empat tahun mengikut undang-undang dadah di Indonesia. Aduh, kesian betul.


Untuk rekod, Virgoun pernah berkahwin dengan Inara Rusli selama 10 tahun sebelum bercerai tahun lepas. Mereka ada tiga orang anak bersama: Starla Rhea Idola Virgoun, Faithlee As-Sya'ir Virgoun, dan Terang Sharique Virgoun. Sejak penceraian tu, hidup Virgoun asyik dilanda masalah, mungkin tekanan hidup yang jadi puncanya.


Call to Action:

Jangan lupa untuk kongsi artikel ni dengan kawan-kawan korang supaya semua dapat ambil iktibar dan elakkan benda yang merosakkan macam ni. Jom sama-sama kita jaga diri dan orang yang kita sayang daripada terjebak dengan dadah. Share sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form