Penyewa Buat Hal, Sharifah Shahirah Bengang Rumah Kotor Sampai Tilam Pun Dicuri... “Awak Rugikan Saya!”


Hai semua! Kali ni saya nak kongsi cerita menarik tapi sedikit mengecewakan daripada penyampai radio Suria FM, Sharifah Shahirah. Shiera, 50, meluahkan rasa kecewa dan marah dengan penyewa rumahnya yang tidak bertanggungjawab sehingga menyebabkan kerosakan dan kehilangan barang di rumah sewanya. Jom baca kisah penuh di bawah!


Shiera Kecewa Penyewa Buat Hal

Baru-baru ini, Shiera berkongsi di Instastory tentang pengalaman pahitnya sebagai tuan rumah. Beliau meluahkan rasa terkilan dengan tindakan penyewa yang dikenali sebagai Halimah. Rumah yang disewa oleh Halimah itu bukan sahaja kotor, malah banyak kerosakan berlaku yang menyebabkan Shiera menanggung kerugian besar.


"Halimah, saya tak tahu nak cakap macam mana, semua teruk dan kotor (keadaan rumah sewa). Saya memang total lost! Saya banyak kerja, awak memang merugikan saya. Saya dah tak boleh tunggu duit awak, saya kena buat laporan!" kata Shiera dengan penuh kecewa.


Tilam Pun Hilang!

Lebih mengejutkan, tilam yang Shiera beli khusus untuk penyewa tersebut juga telah dibawa lari. Shiera sempat berseloroh namun tetap sedih dengan kejadian tersebut.


"Rasa dia baru duduk setahun, tapi tilam aku mana? Beli untuk dia masuk, sampai hilang tilam aku dia bawa. Dugaan bulan Zulhijjah," ujarnya sambil mengambil iktibar dari kejadian ini.


Pengajaran untuk Kita Semua

Kisah Shiera ini mengingatkan kita betapa pentingnya memilih penyewa yang bertanggungjawab. Bagi yang merancang untuk menyewakan rumah, pastikan anda menyaring penyewa dengan baik untuk mengelakkan masalah di kemudian hari.


Kongsi Kisah Ini!

Rasa terpanggil untuk berkongsi cerita Shiera? Jangan lupa tekan butang kongsi dan sebarkan artikel ini kepada rakan-rakan anda. Mungkin ada di antara mereka yang juga berdepan dengan situasi yang sama dan dapat mengambil pengajaran dari pengalaman Shiera.


Terima kasih kerana sudi membaca! Jangan lupa tinggalkan komen dan kongsikan pendapat anda tentang apa yang patut dilakukan jika berdepan dengan penyewa yang bermasalah.

Previous Post Next Post

Contact Form