Radhi OAG Tolak Tawaran Bekas Isteri: "Bukan Cara Saya!"


Kisah Panas Radhi OAG dan Bekas Isteri: RM300,000 Pampasan Ditolak Sebab Tak Nak Rasuah

Hai pembaca setia! Anda pasti terkejut dengan kisah hangat yang melibatkan penyanyi terkenal Radhi OAG. Apa cerita sebenarnya? Jom baca kisah penuh drama ini!


Radhi OAG atau nama sebenarnya Muhammad Radhi Razali, 47, berdepan dengan satu situasi mencabar apabila bekas isterinya, Nur Shahira Ayu Zahiril, meminta pampasan sebanyak RM300,000 untuk menyelesaikan kes di luar mahkamah. Tapi, Radhi menolak mentah-mentah tawaran itu. Kenapa ya?


Menurut Radhi, tawaran itu ibarat rasuah dan beliau tak mahu perkara ini memberi kesan buruk kepada dirinya. "Penyelesaian yang diminta berserta pampasan. Apabila dia dapat pampasan itu, ia akan memberi kesan kepada saya pula. Jadi tak mahu guna cara itu dan pilih teruskan sahaja kes berkenaan kerana dapat juga saya bersuara," katanya kepada kami.


Radhi berkongsi pandangan ini selepas perbicaraan kes pukul terhadap bekas isterinya di Mahkamah Sesyen dan Majistret Petaling Jaya. Menariknya, Radhi yakin bahawa jika dia menerima tawaran pampasan ini, ramai akan percaya dia memang bersalah memukul Shahira.


"Kes ini banyak memberi kesan terhadap karier saya. Siapa yang mahu beri tawaran (persembahan) pada orang yang pukul perempuan? Ibaratnya orang dah jatuhkan hukuman kepada saya terlebih dahulu. Tapi tak boleh salahkan mereka sebab itu persepsi masing-masing," tambahnya lagi.


Namun begitu, hubungan Radhi dengan Shahira masih kekal tegang. Radhi mengakui bahawa dia tiada akses untuk berkomunikasi dengan Shahira kerana sudah disekat. Tapi demi anak-anak, Radhi tetap berusaha untuk menjaga hubungan baik dengan bekas isterinya.


"Berbaik dengan dia? Ya. Berbalik kepada dia? Mustahil. Dia pun dah buat saya sampai macam ini. Berbaik pun dah cukup untuk anak-anak," jelasnya.


Peguam Radhi, Haziq Aizuddin Subhi, juga percaya bahawa Shahira mempunyai motif tersendiri terhadap dakwaan yang dilakukan. Mereka memilih untuk meneruskan kes ini melalui perbicaraan mahkamah kerana Radhi masih belum terbukti bersalah.


Untuk makluman, Radhi didakwa dengan sengaja mencederakan bekas isterinya pada 19 April 2022 di Kota Damansara, Selangor. Pendakwaan ini dikemukakan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum setahun atau denda hingga RM2,000 atau kedua-duanya. Namun, Radhi telah mengaku tidak bersalah di atas pertuduhan tersebut.


Radhi dan Shahira telah berkahwin pada 14 April 2014 dan mempunyai dua orang anak, Nur Aisyah, 8, dan Muhammad, 7.


Seriuslah? Anda Nak Lepaskan Kisah Ini?

Eh, jangan simpan cerita panas ini untuk diri sendiri! Kalau anda rasa artikel ini menarik, jangan lupa kongsi dengan kawan-kawan anda. Mereka pun mesti nak tahu kisah sebenar di sebalik kontroversi Radhi OAG ni. Tekan butang kongsi sekarang dan sebarkan! 🌟

Previous Post Next Post

Contact Form