Rugi Tak Jadi Kahwin: Kenapa Siti Jamumall Pilih Nikah di Thailand?


Pernikahan pasangan personaliti media sosial, Siti Jamumall dan Aiman Tak Kesah, yang berlangsung di Satun, Thailand, memang mengundang banyak tanda tanya dan perbincangan hangat di kalangan netizen.


Kenapa Kahwin di Thailand?

Siti, atau nama sebenarnya Siti Suriani Wahiddin, 26, terpaksa memilih untuk bernikah di negara jiran selepas mengalami kerugian besar akibat rancangan perkahwinan dengan lelaki lain yang tidak menjadi pada hujung bulan lalu.


"Ramai yang tanya kenapa saya tak kahwin di Malaysia walaupun ada duit. Awak semua tak tahu berapa banyak saya rugi sebab perkahwinan yang tak jadi tu," jelas Siti dalam satu sesi siaran langsung di aplikasi TikTok miliknya pada malam Khamis.


Dugaan Sebelum Berkahwin

Dalam perkongsian yang penuh emosi itu, Siti berkata dia tidak memandang harta sebagai ukuran untuk memilih pasangan hidup. Baginya, cinta yang ikhlas lebih penting.


"Ada yang tanya, kenapa tak buat perkahwinan besar-besaran. Saya ini kalau dah mencintai seseorang, dia kahwin dengan saya hanya dengan senaskah al-Quran pun saya terima. Saya tak kisah," katanya lagi.


Sejarah Perkahwinan Siti

Siti sah bergelar isteri kepada Aiman dan mereka melangsungkan pernikahan pada awal bulan Jun. Sebelum ini, Siti sepatutnya bernikah pada 31 Mei lalu dengan seorang lelaki yang baru dikenalinya, namun majlis tersebut dibatalkan pada saat akhir atas sebab-sebab peribadi.


Persiapan perkahwinan tersebut termasuk jemputan kepada tetamu sudahpun dibuat, tetapi Siti memilih untuk berdiam diri dan tidak mahu mengulas lanjut mengenai pembatalan majlis itu.


Untuk rekod, Siti pernah berkahwin dengan Mohammad Syafiq pada 2019 namun bercerai pada Disember 2022. Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan dua orang anak lelaki, Putra Adam Rizki, 5, dan Putra Aiman Zafran, 3 tahun.


Jemput Kawan-Kawan Baca dan Kongsi!

Adakah anda terkesan dengan kisah Siti? Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Mungkin ada yang boleh mengambil iktibar daripada kisah beliau. Tekan butang kongsi sekarang dan biarkan cerita ini menjadi perbualan hangat seterusnya!

Previous Post Next Post

Contact Form