Ruhainies Mengamuk: Fitnah dan Kad Jemputan Palsu Pertunangan dengan Aliff Aziz


Pelakon popular Ruhainies kini berdepan dengan fitnah yang disebarkan oleh individu tidak bertanggungjawab. Berita palsu mengenai pertunangannya dengan aktor Aliff Aziz yang tersebar di media sosial membuat Ruhainies hilang sabar.


Fitnah di Media Sosial

Ruhainies atau nama sebenarnya Nur Ruhainies Farehah Zainul Illyas, 31, terpaksa bersuara untuk menjelaskan keadaan sebenar. Dia mahu mengelakkan kekeliruan yang mungkin timbul di kalangan peminat dan orang ramai.


"Saya akan pastikan tindakan akan diambil terhadap page ini. Ini adalah pengajaran untuk syarikat lain yang sering mereka cerita untuk menaikkan followers dan viewers. Saya sudah lama bersabar. Kepada pengguna Instagram, bijaklah menilai dan jangan mudah percaya dengan apa yang dipaparkan di media sosial," katanya dalam satu hantaran di Instastory pada Isnin.


Sokongan Pengikut Diperlukan

Pelakon drama Terjerat ini juga meminta bantuan pengikutnya di media sosial untuk melaporkan individu yang menyebarkan fitnah. Ruhainies menyeru supaya orang ramai membantu mengambil tindakan sewajarnya terhadap halaman media sosial yang terlibat.


"Saya mohon kepada pengikut saya untuk kongsikan kepada saya jika terdapat lagi individu tidak bertanggungjawab yang menyebarkan fitnah. Sama-sama kita bantu ambil tindakan. Mungkin hari ini saya yang kena, esok lusa mungkin orang yang anda sayang pula.


"Saya juga minta korang laporkan page IG dan TikTok mereka. Terima kasih dan semoga Allah membalas jasa baik semua," tambahnya lagi.


Spekulasi yang Ditimbulkan

Sebelum ini, tular sebuah akaun Instagram yang memuat naik kad digital pertunangan Ruhainies dan Aliff yang bertarikh 29 Jun 2024. Namun, tinjauan mendapati kad digital tersebut telah dipadam.


Sebelum itu, gosip juga mengatakan ibu Aliff, Siti Hafiza Basharahil, merancang untuk mengahwinkan anaknya dengan Ruhainies di Thailand. Siti Hafiza menafikan dakwaan tersebut dan menyifatkan penyebar fitnah sebagai "orang suruhan" yang perlu bertanggungjawab di akhirat kelak.


Isu Khalwat

Pada 9 Mac lalu, Ruhainies dan Aliff menjadi bualan hangat selepas mereka ditangkap berkhalwat oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) di sebuah kondominium di ibu negara. Mereka kemudiannya dibebaskan dengan jaminan pada hari yang sama. Ruhainies menafikan tuduhan tersebut dan menjelaskan bahawa dakwaan itu salah dan boleh mengeruhkan keadaan.


Jom Kongsi Artikel Ini!

Sokong Ruhainies dengan menyebarkan artikel ini kepada rakan-rakan anda. Bantu hentikan fitnah dan jadikan media sosial tempat yang lebih baik. Jangan lupa untuk laporkan akaun-akaun yang menyebarkan berita palsu! Terima kasih atas sokongan anda semua!

Previous Post Next Post

Contact Form