Shuhada Desak Hafidz Roshdi Tanggung Nafkah Anak – "Jangan Asyik Seronok!"


Bekas Isteri Hafidz Roshdi, Nurul Shuhada, Suarakan Ketidakpuasan Hati di Media Sosial

Shuhada, bekas isteri kepada pelakon Hafidz Roshdi, sudah hilang sabar. Dia memohon agar Hafidz melaksanakan tanggungjawabnya sebagai bapa kepada dua anak mereka.


Shuhada, atau nama penuhnya Nurul Shuhada Mat Shukri, berusia 30 tahun, berkongsi bahawa dia telah meminta nafkah anak secara peribadi namun tidak mendapat respon. Ini membuatkan dia memilih untuk bersuara secara terbuka di media sosial.


"Kepada yang berkenaan, bukan orang tak pernah minta personal, memang semua secara personal tapi tak ambil tindakan, jadi di sini saya ambil kesempatan ni untuk anda selesaikan tanggungjawab anda sebagai seorang bapa.


"Betul! Kes mahkamah masih dalam proses, jadi kalau nak tunggu perintah mahkamah, siapa nak bayar hal anak-anak?


"Pengurusan sekolah semestinya mencari bapa kepada pelajar, jadi kalau nak tunggu keputusan mahkamah sampai Umar dan Humairah tak perlu makan? Tak perlu sekolah?" luahnya dalam sebuah Instastory.


Shuhada juga memaparkan tangkap layar perbualan dengan pihak insuran dan sekolah anak-anaknya yang menuntut bayaran tunggakan.


Menurut Shuhada, selama ini dia menanggung semua kos bersendirian dan hanya mengharapkan bantuan daripada ibu bapanya.


"Sepanjang perjalanan ini semua saya, Nurul Shuhada binti Mat Shukri yang tanggung semuanya. Di bantu oleh kedua ibu bapa saya juga, untuk semua urusan. Kalau anda sedar dengan hukum Allah dan sebagainya mohon taubat sebelum terlambat. Peringatan mesra untuk anda," tambahnya lagi.


Dalam satu hantaran lain, Shuhada menceritakan bahawa pemilihan sekolah anak sulung mereka dibuat berdasarkan nasihat pakar untuk kebaikan emosi Humairah selepas mengetahui ibu bapanya bercerai. Kos persekolahan sahaja hampir RM11,000 dan dia perlu menanggungnya seorang diri.


"Tahun lepas sekolah dipilih berdasarkan nasihat psikiatri yang menitikberatkan hal emosi Humairah pada ketika itu.


"Saya sebagai seorang ibu menerima nasihat pakar dengan hati terbuka dan mencari nafkah untuk anak-anak sehabis baik yang boleh walaupun menanggung semuanya seorang diri selepas bercerai, jumlah persekolahan secara kasar (RM11k).


"Jadi sekarang dah dapat pendapatan kan? Mohon selesaikan bagi pihak Umar bin Muhammad Hafidz. Jangan asyik berseronok saja," katanya.


Untuk rekod, Shuhada dan Hafidz berkahwin pada 30 April 2016 dan mereka sah bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam, Selangor pada 27 Julai tahun lalu. Mereka mempunyai dua anak, Humairah yang berusia 7 tahun dan Umar yang berusia 4 tahun.


Tuntutan Nafkah Anak Adalah Perjuangan Setiap Ibu Tunggal

Bantu Shuhada dalam perjuangannya dengan berkongsi artikel ini. Mudah-mudahan dengan sokongan kita, lebih ramai bapa akan sedar akan tanggungjawab mereka. Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda!

Previous Post Next Post

Contact Form