Shuhada Tuntut Nafkah Anak Secara Terbuka, Minta Hafidz Roshdi Bertanggungjawab!


Sudah tak tertahan lagi, bekas isteri kepada pelakon terkenal Hafidz Roshdi, iaitu Nurul Shuhada Mat Shukri, kini tampil bersuara meminta agar bekas suaminya itu melaksanakan tanggungjawab sebagai seorang bapa kepada anak-anak mereka.


Shuhada, atau Nurul Shuhada Mat Shukri yang berusia 30 tahun, menyatakan bahawa dia sudah lama cuba meminta nafkah anak secara peribadi tetapi tidak diendahkan. Hal ini menyebabkan dia mengambil keputusan untuk bersuara di media sosial.


"Kepada yang berkenaan, bukan orang tak pernah minta secara personal, memang semua dah dibuat secara personal tapi tiada tindakan. Jadi, saya ambil kesempatan ini untuk mengingatkan anda tentang tanggungjawab sebagai seorang bapa.


Betul! Kes mahkamah masih dalam proses, jadi kalau nak tunggu perintah mahkamah, siapa yang nak bayar hal anak-anak? Pengurusan sekolah pun mencari bapa kepada pelajar. Kalau nak tunggu keputusan mahkamah, adakah Umar dan Humairah tak perlu makan? Tak perlu sekolah?" luahnya.


Shuhada berkongsi luahan tersebut melalui Instastory yang turut memaparkan tangkap layar perbualan dengan pihak insuran dan sekolah anak-anaknya yang menuntut bayaran tunggakan.


Menurut Shuhada, selama ini dia menanggung segala perbelanjaan anak-anak seorang diri, hanya mengharapkan bantuan daripada ibu bapanya.


"Sepanjang perjalanan ini, saya, Nurul Shuhada binti Mat Shukri yang tanggung semuanya. Dibantu oleh kedua ibu bapa saya juga untuk semua urusan. Kalau anda sedar dengan hukum Allah dan sebagainya, mohon taubat sebelum terlambat. Ini peringatan mesra untuk anda," katanya.


Dalam satu hantaran lain, Shuhada menjelaskan pemilihan sekolah anak sulungnya, Humairah, dibuat berdasarkan nasihat pakar selepas mengetahui ibu bapanya bercerai. Kos persekolahan tersebut sahaja mencecah hampir RM11,000 dan dia terpaksa menanggungnya seorang diri.


"Tahun lepas sekolah dipilih berdasarkan nasihat psikiatri yang menitik beratkan hal emosi Humairah pada ketika itu. Saya sebagai seorang ibu menerima nasihat pakar dengan hati terbuka dan mencari nafkah untuk anak-anak sehabis baik yang boleh walaupun menanggung semuanya seorang diri selepas bercerai. Jumlah persekolahan secara kasar RM11,000.


"Jadi sekarang dah dapat pendapatan, kan? Mohon selesaikan bagi pihak Umar bin Muhammad Hafidz. Jangan asyik berseronok saja," tambahnya.


Untuk rekod, Shuhada dan Hafidz berkahwin pada 30 April 2016 dan sah bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam, Selangor pada 27 Julai tahun lalu. Mereka dikurniakan dua orang anak iaitu Humairah, 7, dan Umar, 4 tahun.


Nak tahu lebih lanjut tentang kisah Shuhada dan Hafidz? Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda dan sebarkan kesedaran tentang pentingnya tanggungjawab sebagai ibu bapa. Tekan butang kongsi sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form