Tahi Lalat Disangka Pemanis, Kevin Jonas Rupa-Rupanya Hidap Kanser Kulit



Hai semua! Mesti korang tahu kan anggota kumpulan Jonas Brothers yang kacak ni, Kevin Jonas? Baru-baru ni, Kevin selamat menjalani pembedahan untuk buang tahi lalat di dahinya. Eh, jangan tak tahu, rupa-rupanya tahi lalat tu adalah tanda kanser kulit!


Kevin sendiri berkongsi berita ni dengan peminat melalui video di Instagramnya pada hari Khamis lepas. Katanya, doktor mengesahkan dia menghidap kanser kulit jenis sel basal karsinoma. Kalau dibiarkan, kanser ni boleh merebak, sebab tu Kevin terpaksa menjalani pembedahan untuk buang sel-sel tersebut.


Dalam video tu juga, Kevin tunjuk kesan pembedahan dan minta peminat jangan risau. Dia juga berpesan kepada semua supaya sentiasa periksa tahi lalat di badan korang. Mungkin nampak kecil, tapi boleh jadi bahaya kalau dibiarkan!


"Saya dah selesai pembedahan dan sekarang dalam tempoh penyembuhan. Pastikan korang peka dengan tahi lalat yang mungkin menyebabkan kanser," kata Kevin.


Jom kita semua sama-sama peka dengan tanda-tanda kecil ni. Jangan lupa kongsi artikel ni dengan kawan-kawan korang supaya lebih ramai yang tahu pentingnya pemeriksaan awal. Stay safe, everyone!

Previous Post Next Post

Contact Form