Tindakan Ibu Bapa Atta Halilintar, Sikap Angkuh dan Reaksi Netizen



Kisah terbaru dalam dunia hiburan Indonesia telah mencetuskan kontroversi! Ibu bapa Atta Halilintar, Geni Faruk dan Anofial Asmid, menjadi buah mulut netizen selepas mereka berdebat tentang gelaran haji yang tidak disebut oleh pengacara majlis pertunangan anak mereka, Thariq Halilintar.


Cerita bermula apabila pengacara tidak menyebut gelaran "haji" ketika memanggil Atta naik ke pentas. Ibunya, Geni, dengan tegas menyatakan bahawa Thariq juga sepatutnya dipanggil dengan gelaran tersebut kerana dia pernah mengerjakan haji pada usia dua bulan.


"Jangan lupa sebut haji, Atta sudah haji! Thariq ini juga sudah haji ketika usia dua bulan dia dah naik haji dengan kita," katanya dengan lantang.


Namun, Atta cepat-cepat membetulkan kenyataan ibunya, menjelaskan bahawa gelaran haji untuk adiknya tidak sesuai digunakan. Atta bersama isterinya, Aurel Hermansyah, baru sahaja pulang dari Makkah selepas selesai mengerjakan ibadah haji.


Netizen di media sosial tidak ketinggalan memberi reaksi. Ramai yang mengecam sikap angkuh pasangan tersebut yang terlalu taksub dengan gelaran. Mereka berpendapat, sikap rendah diri lebih penting daripada gelaran semata-mata.


"Hanya kerana gelaran haji sanggup berdebat dengan anak sendiri di hadapan umum. Tak tahu malu betul," komen seorang netizen.


Pada Ahad lalu, Thariq melangsungkan pertunangan dengan wanita pilihannya, Aaliyah Massaid. Semoga hubungan mereka diberkati dan jauh dari kontroversi.


Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan rakan-rakan anda dan berikan pendapat anda di ruangan komen!

Previous Post Next Post

Contact Form