Ustaz Don Direhatkan Lagi dari Program ‘Salam Baitullah’


Kembali Sekejap, Berehat Lagi


Baru sahaja kembali bersiaran, penceramah bebas Ustaz Don Daniyal sekali lagi direhatkan daripada mengendalikan program Salam Baitullah di saluran RTM. Ini susulan kontroversi baru yang mendakwa Don atau Don Daniyal Don Biyajid, 40, mengeluarkan kenyataan mengelirukan tanpa sokongan dalil sah semasa bersiaran secara langsung pada malam Khamis.


Penjelasan Ketua Pengarah Jabatan Penyiaran


Ketua Pengarah Jabatan Penyiaran Malaysia, Datuk Suhaimi Sulaiman mengesahkan penamatan tugas Ustaz Don. "Saya sudah bercakap dengan dia pagi tadi. Dia tahu ada penonton marah dan dia terima keputusan ini dengan hati terbuka," katanya ketika dihubungi kami.


Sebelum itu, Suhaimi berkongsi perkara ini di laman sosial X. Dalam statusnya, beliau berkata Ustaz Don telah diberi peluang untuk memperbetulkan keadaan selepas kontroversi terdahulu, namun mengulangi kesilapan yang sama.


Kontroversi Terbaru


Pada Khamis, nama Ustaz Don kembali hangat apabila dia bercerita mengenai manfaat memandang wajah guru lebih baik berbanding bersedekah 1,000 ekor kuda di jalan Allah. Kenyataan tersebut dikatakan tidak merujuk kitab-kitab sahih dan menimbulkan percanggahan pendapat.


Teruskan Program Tanpa Ustaz Don


Menurut Suhaimi, rancangan tersebut masih berbaki empat episod dan akan diteruskan seperti biasa dengan dikendalikan oleh tiga lagi pengacara jemputan lain. "Maaf kerana terpaksa rehatkan awak," jelasnya.


Kontroversi Sebelumnya


Sebelum ini, Ustaz Don juga pernah direhatkan selama satu minggu selepas mengupas tentang isu kekasih pertama Nabi Muhammad SAW yang dianggap tanpa sokongan dalil sah.


Kongsi Artikel Ini!

Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Klik butang kongsi di bawah dan ajak mereka membaca tentang perkembangan terbaru ini. Siapa tahu, mungkin mereka juga ada pendapat mereka sendiri. 🌟

Previous Post Next Post

Contact Form