Wajah Mirip Pencuri... Netizen 'Serang' Zico, Tuduh Pecah Masuk Rumah Mendiang Goo Hara


Penyanyi rap terkenal, Zico, kini menghadapi tuduhan kontroversi apabila netizen menuduhnya sebagai perompak yang memecah masuk rumah mendiang Goo Hara untuk mencuri peti besi.


Tuduhan ini muncul selepas episod terbaru rancangan Unanswered Questions yang menyiasat kematian Hara. Menurut rancangan tersebut, pencuri yang disyaki telah mengambil peti besi yang menyimpan beberapa telefon lama milik Hara.


Namun, abang Hara mendakwa peti besi itu telah dikosongkan sebelum kejadian rompakan berlaku. Dalam episod tersebut, Unanswered Questions juga mendedahkan lakaran wajah suspek yang dianggarkan berusia awal 30-an.


Pendedahan ini menyebabkan ramai netizen menyamakan wajah suspek dengan Zico dan menyerang media sosialnya, meminta beliau mengakui perbuatan tersebut. Pengurusan Zico bagaimanapun menafikan tuduhan ini dan menyatakan kesediaan untuk mengambil tindakan undang-undang.


Untuk makluman, Goo Hara ditemui meninggal dunia di kediamannya di Cheongdam, Seoul, Korea Selatan pada tahun 2019.


Ajak Kawan-Kawan Baca dan Kongsi Artikel Ini!

Jangan lupa untuk berkongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda! Mungkin mereka juga ada pendapat tentang kontroversi ini. Klik butang kongsi di bawah dan sebarkan berita ini!

Previous Post Next Post

Contact Form