Zynakal Tahan Sakit, Tak Mahu Jahit Luka di Lutut… "Ini Kemalangan Kedua, Cedera Bahagian Sama"



Kemalangan Motosikal di Sentul

Penyanyi terkenal, Zynakal, 25, bersyukur kerana tidak mengalami kecederaan serius selepas terlibat dalam kemalangan motosikal di Sentul, Kuala Lumpur pada malam Ahad lalu. Walaupun begitu, luka lama di bahagian lutut kanannya menjadi semakin teruk akibat insiden tersebut.


Kisah Kemalangan

Zyn berkongsi bahawa kemalangan ini menyebabkan luka di lutut kanan lebih parah berbanding lutut kiri, yang pernah cedera dalam kemalangan sebelumnya.


"Sebenarnya saya patut jahit luka ni, tapi saya tolak sebab tak tahan sakit. Jadi, saya cuma perlu cuci dan bersihkan luka setiap hari," katanya kepada kami.


Detik Cemas di Jalan Raya

Menurut Zyn, kemalangan berlaku apabila motosikal yang ditunggangnya dihimpit oleh kenderaan lain, menyebabkan dia terlanggar sebuah kereta yang sedang diparkir. Nasib baik, pemandu kereta tersebut bertanggungjawab dan membawa Zyn ke klinik untuk mendapatkan rawatan.


"Saya sebenarnya baru pulang dari Genting Highlands dengan Atiq. Kami satu arah, sebab itu dia ada bersama. Saya nak potong kereta, tapi ada kereta menghimpit saya. Jadi, saya terlanggar kereta yang diparkir di situ," jelas Zyn.


Syukur Selamat

Zyn bersyukur kerana pemilik kereta tersebut tidak lari meninggalkannya di tepi jalan, sebaliknya membantunya mendapatkan rawatan segera. Sebelum ini, pada Januari, Zyn juga pernah terlibat dalam kemalangan motosikal ketika berkonvoi bersama rakan-rakannya dan mengalami kecederaan di lutut.


Kongsi dan Sebarkan!

Kalau korang rasa artikel ni menarik dan bermanfaat, jangan lupa untuk kongsikan dengan kawan-kawan. Semoga kita semua lebih berhati-hati di jalan raya dan menjaga keselamatan diri.


#Zynakal #Kemalangan #LututCedera #KongsikanCeritaIni

Previous Post Next Post

Contact Form