4 Tahun Menunggu, Akhirnya Ayu Puteh Dapat Keadilan Dalam Kes Penipuan RM500,000!




 Selepas menunggu lebih empat tahun dengan penuh kesabaran, penerbit terkenal Datuk Ayu Puteh akhirnya dapat menarik nafas lega apabila individu yang didakwa menipunya, seorang yang dikenali sebagai Datuk R, telah ditahan dan dibawa ke mahkamah. Kes ini kini sedang dalam perbicaraan.


Normashayu Puteh, lebih dikenali sebagai Ayu, menceritakan pengalaman pahitnya yang mengakibatkan dia kerugian RM500,000 akibat penipuan bagi tujuan perniagaan. “Empat tahun saya menunggu dan mencari individu ini. Sepanjang tempoh itu, dia sering mengelak untuk berjumpa dan segala panggilan serta mesej saya tidak dijawab,” ujar Ayu yang kini berusia 48 tahun.


Menurut Ayu, selepas kejadian itu, beberapa rakan artis lain juga turut menjadi mangsa penipuan oleh Datuk R, yang sering mendakwa dirinya sebagai orang kenamaan. “Mereka semua takut untuk membuat laporan polis kerana Datuk R selalu mendakwa dirinya mempunyai hubungan rapat dengan pihak berkuasa dan kenamaan,” tambahnya.


Kes ini disebut di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur pada Isnin lalu, dan Datuk R mengaku tidak bersalah. Perbicaraan seterusnya dijadualkan pada 29 Ogos nanti.


Ayu berkongsi tentang penipuan yang berlaku, di mana lelaki tersebut berjaya memperdayakannya untuk melabur dalam membuka sebuah syarikat. Namun, perjanjian perniagaan yang dibuat tidak seperti yang dipersetujui dan syarikat yang dijanjikan tidak beroperasi. “Selepas saya membuat pelaburan, dia tidak memasukkan bahagian kongsinya dan akhirnya duit saya habis. Syarikat tersebut memang berdaftar tapi tidak beroperasi,” jelas Ayu.


Beliau juga telah membuat laporan polis dan hasil siasatan mendapati wang tersebut digunakan ke tempat yang tidak betul. Ayu turut meminta pihak berkuasa untuk menyiasat lebih lanjut mengenai dakwaan Datuk R yang kononnya bekerja dengan Perdana Menteri dan menjadi orang tengah dalam agensi kerajaan. “Saya mahu tahu kebenarannya. Dia juga mendakwa dirinya sebagai orang tengah dalam agensi kerajaan,” katanya.


Jangan lupa untuk berkongsi artikel ini dengan rakan-rakan anda agar mereka juga tahu tentang kisah keadilan Ayu Puteh dan penipuan yang berlaku. Sama-sama kita berhati-hati dan tidak mudah terpedaya!


Kongsi artikel ini dan pastikan semua orang mengetahui kisah penting ini!

Previous Post Next Post

Contact Form