Abby Abadi Kongsi 'Menantu' Dalam Mimpi: Kisah Kehormatan dan Adab


Video seorang remaja lelaki yang dimuat naik oleh pelakon terkenal, Abby Abadi, di laman Instagram miliknya baru-baru ini telah menarik perhatian ramai. Dengan gaya santai dan penuh kasih sayang, Abby atau Arbaiyah Abdul Rahman, 47, berkongsi kisah tentang seorang remaja lelaki bernama Danish yang sangat dihormatinya.


Menantu Dalam Mimpi

Abby menyifatkan Danish sebagai seorang anak muda yang baik, penuh adab, dan sangat menghormati orang tua. Kapsyen yang ditulis oleh Abby seolah-olah memberi bayangan hasratnya untuk bermenantukan Danish tidak kesampaian.


"Menantu dalam mimpi Mama. Anak yang baik. Penuh adab dan sangat menghormati orang tua," tulis Abby.


Kehadiran Danish di Majlis Hari Jadi

Abby berkongsi video tersebut pada hari Sabtu yang lalu, memaparkan wajah Danish yang hadir di majlis sambutan hari jadi ke-6 anak perempuan Norman Hakim dan Memey Suhaiza, Mikayla Delisha Hakim. Dalam video tersebut, Norman juga dilihat menyapa Danish dengan mesra, menunjukkan hubungan yang baik antara mereka.


Reaksi Netizen

Rata-rata netizen turut meluahkan rasa kecewa, malah ada yang membanding-bandingkan wajah Danish dengan suami Marissa Dania, anak perempuan Abby, iaitu Aslam.


"Menangis menantu sebenar baca kapsyen mak mertua. Dulu suka tengok Marissa dengan Danish, sepadan tapi itulah, jodoh tak panjang,” komen seorang netizen.


Kisah Marissa dan Aslam

Nama Marissa sebelum ini menjadi bualan ramai apabila dikatakan bernikah di Thailand dengan seorang lelaki bernama Ahmad Aslam yang berstatus suami orang pada 27 Disember tahun lalu. Spekulasi itu kemudiannya disahkan sendiri oleh Abby pada 16 Mac lalu, menyebabkan ketegangan antara Abby dan Marissa kerana gadis itu dikatakan cuba mengelak daripada bertemu ibunya. Namun, hubungan mereka kini sudah kembali jernih apabila Marissa dilihat meraikan 1 Syawal bersama ibunya.


Kisah ini bukan sahaja menggambarkan betapa pentingnya adab dan kehormatan dalam hubungan keluarga, tetapi juga menyentuh hati ramai orang dengan keikhlasan Abby Abadi. Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda untuk sama-sama merasai keindahan kisah ini!

Previous Post Next Post

Contact Form