Abby Abadi Semakin Slim! Rahsia Turun Berat Badan Tanpa Bariatrik


Semakin langsing dan menawan, Abby Abadi sekali lagi mencuri tumpuan ramai. Namun, ada yang skeptikal dengan perubahan mendadak ini, menyangka pelakon kesayangan ramai ini menggunakan cara tidak sihat untuk kurus.


Menjawab persoalan tersebut, Abby atau Arbaiyah Abdul Rahman, 47, mendedahkan bahawa dia pernah menjalani pembedahan bariatrik pada tahun 2020. Namun, pembedahan itu dianggap tidak berjaya kerana Abby tidak mengikuti nasihat doktor tentang pemakanan dan senaman.


"Saya buat bariatrik sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dan saya gagal sebab mengharapkan keajaiban kurus! Padahal kalau tak jaga, saya turun sikit saja," kata Abby dengan jujur di Instastorynya.


Usaha Keras dan Disiplin Diri

Meskipun pernah gagal, Abby kini berjaya mencapai berat badan idealnya dengan cara yang sihat. Menghilangkan berat badan sekitar 80 kilogram dalam dua tahun kebelakangan ini, Abby menekankan kepentingan menjaga pemakanan, bersenam, dan melakukan detox.


"Ini sudah bertahun-tahun saya buntat, dua tahun kebelakangan ini berat saya dekat 80 kilogram. Tiada siapa pun peduli. Bila kita kurus sebab jaga makan, buang nasi, buang gula, sebab bersenam, sebab detox tiba-tiba ada yang muncul komen menghentam. Macam iri sangat kenapa macam itu?" keluh Abby.


Jadikan Motivasi, Bukan Iri Hati

Abby berharap perkongsiannya dapat menjadi inspirasi kepada orang ramai untuk mendapatkan badan yang diidamkan dengan cara yang sihat. Dia menekankan bahawa tiada jalan pintas atau keajaiban dalam proses menurunkan berat badan.


"Ambil jadi motivasi tak boleh ke? Kenapa mesti mencari salah? Buatlah apa-apa pun, tak jaga makan tak bersenam tak detox tetap bengkak juga. Tak ada magik ya kalau tiap-tiap hari minum air gas tapi nak kurus... kurangkan hasad dengki itu ya," pesan Abby.


Kongsi Cerita Abby dengan Rakan-rakan!

Abby Abadi kini menjadi inspirasi kepada ramai untuk menjalani gaya hidup sihat dan disiplin. Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga mendapat motivasi untuk menjaga kesihatan dan mencapai berat badan yang ideal. Jangan lupa untuk follow kami di WhatsApp, Telegram, Twitter, TikTok, Facebook, Instagram, dan YouTube untuk kisah-kisah menarik lain!

Previous Post Next Post

Contact Form