Aepul Roza Balik Modal Dengan Kemenangan THSS: Pengorbanan Berbaloi!


Pelaburan besar penyanyi Aepul Roza untuk pentas akhir The Hardest Singing Show (THSS) nyata berbaloi apabila dia dinobatkan sebagai juara musim pertama program itu. Aepul atau Noor Syaiful Muhd Zalaludin, 36, mendedahkan bahawa untuk persembahan pertama menerusi lagu "It's My Life" sahaja, dia telah menghabiskan kos hampir RM30,000!


Dengan kemenangan membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM150,000, Aepul meluahkan rasa syukur atas pengorbanan dan usaha keras yang akhirnya membuahkan hasil. "Alhamdulillah, balik modal! Persembahan saya untuk lagu solo pusingan pertama itu sahaja memakan kos hampir RM30,000," katanya dengan penuh kegembiraan.


Aepul berkongsi pengalaman ini dalam sidang media peringkat akhir THSS yang diadakan di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras. Menurutnya, keseluruhan kos untuk 10 minggu persembahan di THSS mencecah RM60,000. Namun, Aepul bersyukur kerana sepanjang program berlangsung, banyak tawaran persembahan luar yang diterima, menambahkan lagi rezekinya.


Kemenangan Pertama Sepanjang Bergelar Anak Seni

Mungkin ramai yang tidak tahu, ini adalah kali pertama Aepul menjuarai mana-mana pertandingan sepanjang kerjayanya sebagai penyanyi. Sebelum ini, Aepul dan Drama Band yang berasal dari program realiti televisyen, belum pernah meraih gelaran juara.


"Saya sendiri sebagai penyanyi solo juga pernah terkandas di pusingan separuh akhir. Dengan Drama Band pula, kami hanya berjaya mara ke peringkat akhir dan mendapat gelaran naib juara sahaja," katanya.


Aepul menzahirkan ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada seluruh pasukan yang terlibat dalam pembabitannya sepanjang program berlangsung dan peminat yang tidak putus-putus memberikan sokongan. Dia juga berjanji akan berkongsi hadiah kemenangan dengan pasukannya yang telah bertungkus lumus membantu dalam setiap persembahannya.


Berbaloi Berhabis untuk Kemenangan!

Aepul menyatakan bahawa dia tidak mempunyai perancangan khusus untuk menggunakan wang kemenangan buat masa ini, namun yang pasti, dia akan berkongsi dengan semua pasukannya. "Saya sangat menghargai kemenangan ini dan ingin mengucapkan terima kasih buat semua yang sudah berharap dan memberikan sokongan kepada saya," ujarnya.


Selain membawa pulang hadiah wang tunai, Aepul juga menerima pakej percutian pelayaran dan sebuah trofi. Naib Juara disandang oleh Ayda Jebat, tempat ketiga Stacy yang memenangi hadiah wang tunai sebanyak RM10,000. Manakala tempat keempat dimenangi oleh Aisha Retno, tempat kelima Putera Muhammad dan Zizi Kirana berjaya menempatkan diri ke tempat terakhir.


Kongsi Kegembiraan Ini dengan Kawan-Kawan Anda!

Tak sabar nak tahu lebih banyak tentang perjalanan Aepul Roza dalam THSS? Jom kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda dan raikan kemenangan ini bersama! Semoga kejayaan Aepul memberi inspirasi kepada kita semua untuk terus berusaha mengejar impian. Jangan lupa untuk kongsi artikel ini di media sosial anda sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form