Ali XPDC Kena Serangan Jantung - Mohon Doa dan Sokongan Anda



Pagi Rabu yang tenang tiba-tiba menjadi cemas apabila Ali, vokalis kumpulan XPDC, mengalami serangan jantung. Isterinya, Sharifah Azuwanna Syed Joned, menceritakan detik-detik cemas tersebut apabila Ali mengadu sesak nafas dan segera dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun di Ipoh, Perak.


“Suami mengadu sesak nafas pagi tadi dan saya terus membawanya ke hospital untuk mendapatkan rawatan. Ketika di unit kecemasan, pihak hospital melakukan ujian ECG dan mengesan dia terkena serangan jantung,” kata Sharifah kepada kami.


Ali kini ditahan di wad untuk pemeriksaan dan rawatan lanjut, namun keadaan beliau stabil walaupun masih bergantung kepada alat bantuan pernafasan. Sharifah juga berkongsi bahawa mereka berada di Ipoh sejak seminggu lalu untuk mendapatkan rawatan alternatif daripada seorang ustaz yang mengesyorkan agar Ali mendapatkan rawatan di hospital.


“Setakat ini dia masih boleh berjalan dan makan seperti biasa. Saya lihat keadaannya stabil walaupun menggunakan alat bantuan pernafasan. Kami cuba mendapatkan rawatan alternatif dan seorang ustaz memberitahu ada masalah organ dalaman,” jelas Sharifah.


Ali mula mengalami masalah kesihatan sejak Ogos 2022 selepas rebah secara tiba-tiba. Keadaan ini tentunya menimbulkan kerisauan di kalangan peminat dan rakan-rakan.


Marilah kita bersama-sama mendoakan kesembuhan Ali dan berharap agar beliau segera pulih. Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya lebih ramai dapat mendoakan kesihatan Ali. Klik butang kongsi di bawah dan sebarkan kebaikan!

Previous Post Next Post

Contact Form