Aliff Aziz & Ruhainies: Kami Tidak Bersalah, Tuduhan Khalwat Ditolak


Pelakon Aliff Aziz dan Ruhainies mengaku tidak bersalah atas tuduhan berkhalwat yang dilakukan pada 9 Mac lalu.


Pengakuan tersebut dibuat di hadapan Hakim Syarie, Abu Suffian Abu Yaziz di Mahkamah Tinggi Syariah Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur pada Rabu. Aliff dengan tegas berkata, "Saya faham dengan pertuduhan. Saya mengaku tidak bersalah."


Ruhainies juga mengulangi pengakuan tidak bersalahnya di hadapan hakim setelah pertuduhan terhadapnya dibacakan. "Saya faham. Saya mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan," ujarnya.


Pendakwaan dikendalikan oleh Pendakwa Syarie dari Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), Mohd Nahar Mohamad dan Masroha Duki. Kedua-dua mereka didakwa mengikut Seksyen 27(a) Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997 dan Seksyen 27(b) akta yang sama. Jika sabit kesalahan, mereka boleh dikenakan denda maksimum RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya.


Aliff dan Ruhainies diwakili peguam Hadi Salleh dan Amirul Ashraf Ghani. Mereka ditangkap atas dakwaan khalwat di sebuah kondominium di Kuala Lumpur pada 9 Mac lalu. Pada 20 Jun lalu, mereka hadir ke mahkamah untuk lanjutan bon jaminan berkaitan kes tersebut.


Perbicaraan kes ini ditangguhkan pada 17 Oktober depan dan bon jaminan untuk kedua-duanya juga dilanjutkan.


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Tekan butang kongsi di bawah dan sebarkan berita ini di media sosial anda. 🌟


Ingin tahu lebih banyak lagi berita terkini tentang selebriti kegemaran anda? Ikuti blog kami untuk kemas kini terbaru dan cerita menarik yang pasti membuatkan anda tidak mahu ketinggalan!

Previous Post Next Post

Contact Form