Anak Ryan Bakery Masuk Hospital: Batuk dan Demam Berpanjangan, Apa Cerita?


Anak kepada personaliti media sosial terkenal, Ryan Bakery, kini berada di hospital selepas mengalami batuk dan demam berpanjangan sejak Selasa lalu. Ryan memberitahu bahawa anaknya, Ryan Ezra, sedang dipantau dengan rapi setelah pemeriksaan menunjukkan adanya jangkitan kuman dalam darahnya.


Kisahnya Bermula...

Pada mulanya, Ryan Ezra hanya mengalami batuk, demam, dan selesema. Keadaannya yang kurang aktif membuatkan Ryan dan isterinya bimbang lalu membawa Ezra ke hospital pada malam Selasa.


“Mulanya dia batuk, demam, selesema dan kurang aktif. Malam (Selasa) itu kami bawa dia ke hospital untuk dapatkan rawatan. Tapi keesokan (Rabu) keadaan semakin baik namun hari ini panasnya kembali naik dan batuk bertambah teruk membuatkan kami bawa dia ke hospital semula. Doktor mengesahkan Ezra mempunyai kahak yang banyak di dalam paru-parunya,” kata Ryan kepada kami.


Kebimbangan Seorang Ayah

Sebagai seorang bapa baru, Ryan mengakui bimbang melihat anaknya menangis sehingga hilang suara kerana masalah kesihatan ini. Dia juga mengambil pengajaran berharga agar tidak membenarkan orang lain menyentuh bayi yang masih kecil dengan sewenang-wenangnya.


“Sebelum ini dia tidak pernah demam seteruk ini... agak risau sebab ini pertama kali dan ia jadi pengajaran buat saya supaya tidak beri orang cium anak kita. Bila jadi macam ini, hanya saya dan isteri yang lalui bersama anak kami. Sebagai bapa saya terpaksa pura-pura kuat sebab isteri saya pun menangis melihat anak kami,” ujarnya.


Harapan dan Doa

Ryan berharap orang ramai dapat mendoakan kesembuhan anaknya yang kini berusia tujuh bulan.


“Saya harap semua pihak boleh doakan anak saya kembali sihat tubuh badannya,” katanya lagi.


Untuk rekod, Ryan mendirikan rumah tangga dengan Elyia Ibrahim pada 1 Oktober 2022 dan Ezra dilahirkan pada 30 Disember tahun lalu.


Kongsikan Cerita Ini!

Semoga kisah ini memberi pengajaran dan peringatan kepada kita semua. Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan dan keluarga anda. Bersama-sama kita mendoakan kesihatan anak kecil ini agar kembali pulih seperti sediakala!

Previous Post Next Post

Contact Form