Banyak Luang Masa Bersama Keluarga di Singapura, Aliff Aziz Sedih Ibu Jadi Sasaran Netizen


Pelakon terkenal, Aliff Aziz, meluahkan rasa sedih apabila ibunya, Siti Hafiza, menjadi sasaran kecaman netizen di media sosial akibat kontroversi yang melibatkan dirinya dan aktres Ruhainies.


Aliff, atau nama sebenarnya Mohamad Aliff Aziz, 33, merasa kecewa membaca komen-komen pedas netizen dan menasihati pengguna media sosial agar menjaga tutur kata mereka.


"Kekurangan saya ialah meletakkan ibu dalam posisi begini. Mestilah sebagai anak saya amat sedih dan kecewa. Kami juga manusia biasa yang melakukan kesilapan dan ada perasaan. Semua ada pendapat masing-masing, namun berpada-padalah dalam mengeluarkan kata-kata kesat dan tidak baik," kata Aliff kepada kami.


Pengakuan Tidak Bersalah di Mahkamah

Aliff ditemui selepas sebutan kes khalwat bersama Ruhainies di Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pada Rabu. Kedua-duanya merekodkan pengakuan tidak bersalah di hadapan Hakim Syarie Abu Suffian Abu Yaziz.


Nama Aliff dan Ruhainies menjadi bualan hangat netizen selepas mereka ditangkap atas tuduhan khalwat di sebuah kondominium di Kuala Lumpur pada 9 Mac lalu. Kontroversi ini turut memberi kesan kepada rumah tangga Aliff apabila dia dan isteri, Bella Astillah, bercerai talak satu pada 13 Jun lalu.


Masa Untuk Keluarga dan Diri Sendiri

Berkongsi perkembangan terkini, Aliff memberitahu bahawa dia lebih banyak meluangkan masa bersama keluarga di Singapura dan tidak terburu-buru untuk kembali ke industri seni.


"Sekarang saya ambil masa untuk rehatkan emosi dan mental. Banyak luangkan masa bersama keluarga. Perlahan-lahan kembali membina semangat. Bukannya tolak atau tiada sebarang tawaran kerja, cuma saya cuba asingkan diri dan tidak terburu-buru memilih tawaran kerja," jelasnya.


Fokus Pada Keluarga

Aliff juga menegaskan bahawa dia tidak mahu memberikan sebarang komen berkaitan bekas isterinya kerana bimbang akan disalah anggap oleh sesetengah pihak.


"Hal-hal lain saya tak mahu cakap kerana bimbang ada pihak manipulasi," tambahnya.


Untuk rekod, Aliff dan Bella sah bercerai talak satu pada 13 Jun lalu selepas lapan tahun mendirikan rumah tangga. Mereka dikurniakan dua cahaya mata, Ayden Adrean, 6, dan Ara Adreanna, 3. Pasangan ini pernah mengambil keputusan untuk bercerai pada 16 Mei 2019 selepas Aliff beberapa kali berlaku curang, namun kembali rujuk ketika dalam tempoh edah.


Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Klik butang kongsi sekarang untuk menyebarkan cerita ini kepada semua!

Previous Post Next Post

Contact Form