Bella Astillah Pesan Ayden Hormati Wanita: Anak Adalah Cahaya Ketika Dalam Kegelapan


Hari Istimewa Ayden


Sempena ulang tahun kelahiran ke-7, pelakon kesayangan ramai, Bella Astillah, memberikan pesan penuh makna buat anak lelakinya, Ayden Adrean. Bella berharap agar Ayden membesar menjadi lelaki yang melindungi keluarga dan menghormati wanita.


Sumber Kekuatan Bella


Bella, atau nama sebenarnya Dayang Ara Nabellah Awang Astillah, 30, menyifatkan Ayden sebagai sumber kekuatan di sebalik segala cabaran hidup yang dilaluinya. Dalam ucapannya yang penuh emosi, Bella menulis:


"Buat anak lelaki mummy, Ayden Adrean sudah 7 tahun umur Ayden. Banyak yang sudah mummy lalui, tetapi mengapa mummy masih ada kekuatan sehingga ke hari ini, semuanya kerana Ayden. Ini sedikit ucapan dari mummy buat Ayden agar jadilah lelaki yang baik, pintar, menghormati perempuan dan melindungi keluarga. Kuatkan imanmu anakku dan jadilah seseorang yang berguna dan memberkati orang di sekeliling dalam segala hal. Jadilah anak yang bertanggungjawab, berakhlak dan menjaga maruah."


Cahaya Dalam Kegelapan


Bella turut berkongsi detik-detik manis semasa membesarkan Ayden menerusi hantaran Instagramnya. "Hatiku penuh berkah setiap hari bersamamu. Engkau adalah sinar matahari pada waktu yang gelap," ujarnya dengan penuh kasih sayang.


Harapan Seorang Ibu


Selain berharap Ayden menjaga maruah diri dan berakhlak murni apabila dewasa kelak, Bella juga sentiasa mendoakan agar Ayden menjadi insan yang baik dan disayangi ramai. "Menjadi orang pintar dan orang yang kaya, orang yang kacak itu adalah bonus, tapi apa jauh lebih penting daripada semua itu ialah Ayden menjadi orang yang baik. Mummy akan sentiasa doakan Ayden menjadi insan yang baik, ikhlas dan insya-Allah, pasti ramai akan menyayangimu," ujarnya lagi.


Keluarga Bella


Selain Ayden, Bella juga mempunyai seorang anak perempuan bernama Ara Adreana, yang kini berusia 4 tahun. Kedua-dua anaknya adalah hasil perkahwinannya dengan penyanyi Aliff Aziz. Walaupun mereka telah bercerai pada 13 Jun lalu, Bella dan Aliff masih menjaga kebajikan anak-anak mereka dengan baik. Aliff telah menyerahkan hak penjagaan anak kepada Bella, sementara Bella pula tidak menuntut sebarang mutaah atau harta sepencarian.


Kongsi Artikel Ini!


Jom kita sama-sama sebarkan kasih sayang dan doa Bella buat Ayden. Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda dan doakan agar Ayden membesar menjadi insan yang baik seperti yang diharapkan oleh Bella. Semoga kisah ini dapat memberi inspirasi kepada kita semua untuk terus menghargai dan menyayangi keluarga kita.


Kongsi Artikel Ini dengan Kawan-Kawan Anda!

Previous Post Next Post

Contact Form