Cemas di Lebuh Raya China: Tayarnya Pecah, Mila Jirin dan Keluarga Berhimpit dalam Satu MPV!


Kisah yang Penuh Ketegangan dari China


Penyanyi dan usahawan terkenal, Mila Jirin, baru-baru ini berkongsi detik cemas yang berlaku semasa bercuti bersama keluarganya di Kota Shaoxing, China. Tayarnya pecah ketika mereka dalam perjalanan di lebuh raya besar telah mengejutkan semua orang.


Menurut Mila, "Memang rasa cemas sangat bila tayar MPV pecah dan kami terpaksa berhenti di tepi lebuh raya yang sibuk dengan kenderaan berat. Kami ambil dua MPV dari Yiwu menuju ke Kota Shaoxing, tapi pemandu maklumkan tayar pecah dan alat untuk baiki tayar tak cukup. Jadi, terpaksa tunggu bantuan."


Mila meluahkan betapa bimbangnya dia melihat keadaan sekeliling yang penuh dengan lori dan trailer yang laju. "Saya amat risau bila berada di bahu jalan yang sangat laju. Lori-lori besar dan trailer pun bunyikan hon kuat bila lalu dekat kereta kami. Keadaan ni memang menakutkan."


Bagi memastikan keselamatan keluarga, Mila mengambil keputusan yang berani dengan meminta semua ahli keluarganya keluar dari kenderaan dan berkumpul di kawasan yang lebih selamat. "Saya memang tak mahu risiko keselamatan anak-anak dan keluarga. Jadi, saya suruh semua keluar dari kereta dan tunggu di tempat yang lebih selamat."


Nasib baik, Mila ada sebuah lagi MPV yang disewa. Dia memutuskan untuk memuatkan semua orang dalam satu MPV dan terus menuju ke hotel. "Walaupun terpaksa berhimpit dalam satu MPV, itu adalah keputusan terbaik. Kami tak mahu berada di tepi jalan yang bahaya. Lagipun, ada anak-anak kecil bersama."


Kongsi Kisah Ini!


Kalau anda rasa cerita ini menarik, jangan lupa kongsi dengan kawan-kawan anda! Semoga kisah ini memberi pengajaran dan inspirasi dalam menghadapi situasi kecemasan.

Previous Post Next Post

Contact Form