Chef Wan Bakal Saman Kontraktor Rumah Ibu, Tak Bayar Gaji Pekerja!


Kontraktor Rumah Penipu: Chef Wan Ambil Tindakan Tegas

Siapa tak kenal Chef selebriti terkenal, Datuk Redzuan Ismail atau lebih mesra dipanggil Chef Wan? Baru-baru ini, Chef Wan yang berusia 66 tahun, telah mengambil keputusan untuk tidak berdiam diri selepas menjadi mangsa penipuan kontraktor pembinaan rumah. Chef Wan bakal mengambil tindakan undang-undang demi memberi pengajaran kepada kontraktor tersebut dan memastikan tiada lagi orang yang menjadi mangsa.


Menurut Chef Wan, tindakan ini diambil bukan kerana dia kisah tentang menang atau kalah, tetapi lebih kepada memberi iktibar agar orang lain tidak tertipu. Beliau kecewa dengan hasil kerja kontraktor tersebut selain proses ubah suai kediaman Allahyarham ibunya di Raub, Pahang yang terbengkalai.


“Saya Akan Ambil Tindakan Undang-Undang!”

Dalam satu hantaran di Instagram, Chef Wan berkongsi rasa kecewanya:


"Disebabkan hasil kerja yang teruk dan kerja terbengkalai, saya akan ambil tindakan undang-undang. Banyak sangat kontraktor yang suka menipu orang! Tak kisah menang atau kalah, niat saya hanya mahu beri pengajaran kepada mereka supaya tiada sesiapa akan ditipu pada kemudian hari."


Chef Wan turut menzahirkan rasa simpati kepada mereka yang senasib dengannya dan mengutuk tindakan kontraktor yang tidak bertanggungjawab:


"Lebih kasihan kepada mereka yang menunggu sepanjang hidup mereka untuk ubah suai rumah hasil dari titik peluh mereka yang halal dan menabung sekian lama. Mungkin itu sahaja yang mereka ada dan mampu tetapi tiba-tiba kena tipu, apa nasib mereka? Sangat memalukan sikap kontraktor macam ini!"


Gaji Pekerja Tak Bayar, Kerja Terbengkalai

Lebih mengejutkan, Chef Wan turut mendedahkan bahawa kontraktor tersebut culas membayar gaji pekerja sehingga menyebabkan kerja-kerja pengubahsuaian rumahnya tergendala.


"Seorang pekerja cakap yang dia dah tidak dibayar gaji sejak Raya Haji lagi, ramai kawan-kawan dia terima nasib yang sama. Gaji tak bayar macam mana dia nak kerja lagi, itulah sebab terbengkalai," ujar Chef Wan.


Kongsi Artikel Ini!

Jom sama-sama kita sebarkan kesedaran tentang isu ini agar tiada lagi yang menjadi mangsa penipuan kontraktor. Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda sekarang!


[Klik untuk Kongsi!]

Previous Post Next Post

Contact Form