Cik B Trauma dengan Lelaki, Tidak Rindu Bapa Kandung



Hai semua! Hari ni kita nak borak tentang kisah Cik B, anak kepada usahawan terkenal Datuk Seri Vida. Baru-baru ni, Cik B buka cerita tentang trauma yang dia alami dengan golongan lelaki dan perasaan kosong tanpa bapa kandung.


Cik B, atau nama sebenar dia Nur Edlynn Zamileen Muhammad Amin, umur 19 tahun, mengakui yang dia tak pernah rasa rindu terhadap seorang bapa. Sejak kecil, dia tak bersama dengan ayahnya. Dari umur dua atau tiga tahun, jumpa pun macam 'terpaksa'.


"Saya rasa biasa saja, tiada perasaan rindu. Trauma dengan dia, trauma dengan lelaki," kata Cik B dalam sesi podcast 'Bukak Mulut' yang dimuat naik di Instagram Myaudioplus.


Tambahnya lagi, bapanya pernah cuba hubungi dia melalui Instagram, tapi Cik B memilih untuk abaikan mesej tersebut.


"Waktu dah besar baru dia cari. Orang akan cakap dia tetap ayah. Ya, betul dia tetap ayah kita," jelasnya.


Walau bagaimanapun, Cik B bersyukur sebab ibunya banyak mainkan peranan sebagai bapa dan ibu dalam hidupnya. Bagi Cik B, Vida bukan saja ibu dan bapa, tapi juga kakak dan rakan baiknya.


"Mama dia pegang tanggungjawab sebagai ayah dan keluarga saya. Jadi mama ni adalah saya punya ayah, mak, kakak, dan bestie," ujarnya.


Untuk pengetahuan korang, Vida pernah berkahwin sebanyak tiga kali tapi semua perkahwinan berakhir dengan penceraian. Cik B adalah anak hasil perkahwinan pertama Vida dengan Mohammad Amin Yasin. Selain Cik B, pasangan tersebut dikurniakan tiga orang cahaya mata lelaki termasuk Eric Zaquan atau Kacak. Malangnya, dua anak mereka meninggal dunia dalam kejadian kebakaran rumah pada 3 Ogos 2013.


Jom kita kongsi artikel ni dengan kawan-kawan supaya mereka juga dapat tahu kisah inspirasi Cik B. Klik 'Share' sekarang dan sebarkan cerita ni!

Previous Post Next Post

Contact Form