Cliff Umar Mengaku Salah: Denda RM5,500 dan Tempoh Pengawasan AADK Selama 2 Tahun



Khabar terbaru dari dunia hiburan, penyanyi terkenal Cliff Umar baru-baru ini mengaku bersalah atas pertuduhan memiliki dan menggunakan dadah. Khabar ini memang mengejutkan ramai, namun itulah kenyataan yang perlu kita hadapi.


Pada 26 Mei yang lalu, Cliff Umar, nama sebenarnya Abdullah Umar Joseph, 42 tahun, telah didakwa memiliki dadah jenis heroin dan monoacetylymorphine seberat 0.9 gram di tepi Jalan Persiaran Kewajipan, Subang Jaya pada pukul 3.30 petang. Beliau juga didakwa menggunakan dadah jenis 11-nor-delta-9-tetrahydrocannabinol-9-carboxylic acid (thc) di tandas Balai Polis USJ8 pada pukul 6 petang hari yang sama.


Ketika dihadapkan di Mahkamah Majistret Shah Alam pada hari Rabu lepas, Cliff Umar telah mengaku bersalah dan dikenakan denda sebanyak RM5,500. Selain itu, beliau turut dikenakan hukuman tambahan penjara selama 13 bulan jika gagal membayar denda tersebut. Untuk tempoh dua tahun akan datang, Cliff juga perlu menjalani pengawasan Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK).


Peguamnya, Sallehuddin Salam, telah memohon agar denda dikurangkan dengan alasan anak guamnya menanggung isteri dan empat anak. Namun, Timbalan Pendakwa Raya Annur Athirah Amran menegaskan bahawa hukuman haruslah bersifat pencegahan ekoran kes yang kerap berlaku dan kepentingan awam.


Semoga ini menjadi pengajaran bagi kita semua. Kepada pembaca, jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan rakan-rakan anda agar mereka juga mendapat informasi terkini.


#KongsiSekarang #CliffUmar #InfoHiburan

Previous Post Next Post

Contact Form