Datuk Red Umum Tempoh Iddah Bekas Isteri Pertama Selesai, Pesan Jaga Solat - “Boleh Hinggap Mana-Mana Dahan”


Tempoh Iddah Bekas Isteri Selesai, Datuk Red Buka Bicara


Usahawan terkenal, Datuk Seri Adnan Abu, atau lebih dikenali sebagai Datuk Red, baru-baru ini memaklumkan bahawa tempoh iddah bekas isterinya, Sharifah Norshafila Hashim, telah pun selesai. Pengumuman ini dibuat bagi mengelakkan sebarang salah faham selepas mereka bercerai pada 14 Mei lalu.


Perpisahan 19 Tahun, Tempoh Iddah Cepat Berlalu


Dengan penuh rasa sedih, Datuk Red, 46, berkongsi bahawa tempoh iddah tersebut berlalu dengan cepat.


"Tamatlah perkahwinan 19 tahun yang kami bina. Hari ini (Sabtu) tamatlah tempoh iddah. Selepas ini kalau nampak Fila (Sharifah) keluar berjalan-jalan, dia bukan tanggungjawab saya lagi.


Tak sangka cepat habis tempoh iddah. Saya kena umumkan ini kerana takut nanti kalau ada yang nampak dia keluar rumah menimbulkan fitnah pula," katanya.


Datuk Red berkongsi perkara ini menerusi satu sesi siaran langsung di TikTok miliknya.


Penjelasan Sharifah Mengenai Tempoh Iddah


Sharifah, yang turut hadir dalam sesi tersebut, menjelaskan bahawa dia telah melalui proses tiga kali suci haid mengikut ketetapan hukum Islam.


ARTIKEL BERKAITAN:

[V] Datuk Red Kini Duda... Selepas Adira, Isteri Pertama Pula Dicerai Talak Satu

Datuk Red Dah Tak Merajuk, Pulang Rumah Isteri Pertama Selepas 5 Hari Bawa Diri


Doa dan Nasihat Buat Bekas Isteri


Adnan turut mendoakan kebahagiaan Sharifah dan menasihati bekas isterinya itu supaya sentiasa berpegang teguh pada agama.


"Saya doakan dia bahagia dan berjaya. Kalau jumpa jodoh baru pun saya tidak kisah, apa boleh saya buat. Yang penting tahu jaga batas dan solat. Selepas ini tiada siapa nak tegur dah.


Tempoh iddah dah habis, ibarat burung lepas sangkar... boleh hinggap di mana-mana dahan, saya tunggu di bawah," ujarnya.


Sejarah Perkahwinan Datuk Red


Datuk Red berkahwin dengan Sharifah pada tahun 2005 dan mereka dikurniakan lima orang anak. Sementara itu, perkahwinan dengan Adira telah dikurniakan empat orang anak hasil hidup bersama selama sembilan tahun.


Jangan Lupa Kongsi Artikel Ini!


Kisah ini bukan sahaja mengandungi pengajaran tentang perpisahan dan ketabahan, tetapi juga kepentingan menjaga solat dan batas-batas dalam kehidupan. Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya lebih ramai yang mendapat manfaat.

Previous Post Next Post

Contact Form