Diana Danielle: Rancang Masuk Rumah Warga Emas Supaya Tak Susahkan Anak-anak


Diana Danielle tak mahu bebankan anak-anak, rancang masuk rumah warga emas apabila tua


Pelakon terkenal, Diana Danielle atau nama penuhnya Diana Danielle Beeson, baru-baru ini berkongsi perancangan masa depannya yang agak unik. Pada usia 33 tahun, Diana telah membuat keputusan untuk tinggal di pusat jagaan warga emas apabila dia mencapai usia tua kelak.


Diana menjelaskan keputusan ini adalah demi mengelakkan daripada membebankan anak-anaknya sekiranya dia ditakdirkan uzur nanti.


"Andai kata saya sakit, saya tak nak susahkan anak-anak saya. Saya pun tak mahu mereka risaukan saya," kata Diana dengan penuh keyakinan.


Menyediakan Diri Untuk Masa Depan

Diana telah menemui beberapa rumah perlindungan orang tua yang bagus dan menyatakan bahawa dia tidak mahu bergantung kepada sesiapa, sebaliknya merancang untuk hidup berdikari.


"Dari dulu saya tak suka bergantung kepada sesiapa, sebab itu saya ada perancangan tersebut," tambahnya lagi.


Kehidupan Tenang di Pusat Jagaan

Menurut Diana, tinggal di pusat jagaan tersebut bakal memberikannya kehidupan yang tenang dan bebas daripada sebarang masalah. Dia menggambarkan suasana yang harmoni di mana dia boleh menikmati aktiviti seperti karaoke, bermain catur, atau berborak dengan rakan-rakan sebaya.


"Saya tak nak peningkan kepala saya dengar masalah anak-anak. Saya nak hidup dengan orang-orang yang sebaya dengan saya, saya boleh karaoke, main catur atau berborak dengan mereka,” jelasnya lagi.


Janji Anak Sulung

Walaupun begitu, perancangan tersebut masih dalam pertimbangan kerana anak sulungnya, Muhammad yang berusia 11 tahun, telah berjanji untuk menjaganya apabila dia dewasa kelak. Diana dan Muhammad mempunyai hubungan yang sangat rapat, hampir seperti rakan baik.


"Saya pernah berborak secara serius dengan Muhammad, dan beritahu yang saya nak tinggal dengan dia bila dah tua nanti. Dan dia janji yang dia akan jaga saya dari segi kewangan dan sebagainya," kata Diana dengan penuh harapan.


Selain Muhammad, Diana juga mempunyai seorang anak perempuan bernama Nur Aurora, 9 tahun, hasil perkahwinannya dengan pelakon Farid Kamil pada tahun 2012.


Kongsi Artikel Ini!

Cerita ini bukan sahaja menggambarkan kasih sayang dan kebijaksanaan seorang ibu, tetapi juga menyentuh tentang persediaan masa depan yang perlu kita semua fikirkan. Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga boleh mendapat inspirasi daripada kisah Diana Danielle. Tekan butang kongsi sekarang dan sebarkan kepada semua!

Previous Post Next Post

Contact Form