"Drama di Set Penggambaran: Talha Harith Bengang Dengan Heroin Hilang Jiwa"


Pelakon berbakat Talha Harith baru-baru ini meluahkan rasa kecewanya terhadap seorang aktres yang dianggap tidak berdisiplin dan kurang berjiwa dalam lakonannya. Dalam penggambaran sebuah drama di Terengganu, Talha berkongsi pengalaman pahit berdepan dengan pelakon yang sering melanggar jadual dan hilang dari set.


"Saya tengah-tengah shoot di Terengganu, dia boleh pula balik Kuala Lumpur tanpa beritahu. Janji nak balik awal tapi tetap lambat. Kelmarin dia balik KL, janji datang Sabtu pukul 2 petang, tapi sampai ke malam tak muncul. Akhirnya baru pagi Ahad dia datang. Susah bila dia tak ikut jadual sebab banyak babak kami bersama," luah Talha dengan nada kecewa.


Bayangkan dialog dua baris pun perlu dibuat sampai 10 kali! Talha merasakan seolah-olah berlakon dengan robot. Lebih memburukkan keadaan, aktres tersebut langsung tidak meminta maaf atas kesalahan yang dilakukan, malah kelihatan angkuh di set penggambaran.


"Ramai pelakon senior di set, paling tidak hormatlah mereka. Tapi dia langsung tak minta maaf selepas datang lewat. Saya ada nasihat supaya tidak ulang kesalahan sama, tapi nampaknya tak berubah," tambah Talha.


Pelakon itu juga ingin menghabiskan penggambaran mengikut jadualnya sendiri, walaupun banyak babak tertinggal. Talha tetap profesional dan sanggup mengorbankan cuti untuk menyelesaikan penggambaran.


"Dia kata selepas tarikh akhir penggambaran yang telah ditetapkan dia nak terus balik. Tapi banyak lagi babak tak buat. Saya terpaksa korbankan cuti sendiri hari ini (Ahad) datang ke lokasi. Mungkin boleh selit buat babak yang tertinggal. Nak ikut jadual dia, tapi dia sendiri langgar jadual. Tak tahulah macam mana nak hadap muka dia," luah Talha dengan penuh kesabaran.


Kongsi Artikel Ini dengan Kawan-Kawan!

Adakah anda pernah mengalami situasi seperti ini di tempat kerja? Kongsi cerita ini dengan kawan-kawan anda dan beri pendapat di ruangan komen. Jangan lupa untuk kongsi artikel ini di media sosial supaya lebih ramai dapat mengambil iktibar!

Previous Post Next Post

Contact Form