Kemenangan Memihak Datuk Haris Embong: Fida Ibrahim Diperintah Bayar RM280,000!



Kemenangan Bermakna untuk Datuk Haris Embong: Fida Ibrahim Diperintah Bayar RM280,000!


Wow! Usahawan terkenal Datuk Haris Embong akhirnya berjaya dalam pertarungan undang-undangnya yang sudah berlangsung selama tiga tahun. Keputusan penting ini dikeluarkan oleh Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Dr John Lee Kien How @ Mohammad Johan Lee pada pagi Rabu yang lalu.


Dalam keputusan tersebut, Fida Ibrahim atau lebih dikenali sebagai Fida diperintahkan untuk membayar ganti rugi sebanyak RM280,000 kepada Haris dan syarikatnya, Arisprop Holdings Sdn Bhd. Selain itu, Fida juga perlu membayar faedah lima peratus dari tarikh penghakiman hingga selesai pembayaran.


Haris, yang berusia 47 tahun, meluahkan rasa syukur kerana akhirnya kes saman fitnah ini telah selesai dan keputusannya berpihak kepadanya. Namun, menurut Haris, kemenangan ini bukan hanya tentang wang tetapi lebih kepada membersihkan nama baiknya yang telah tercalar.


"Saya bersyukur kerana selepas tiga tahun, imej saya telah dibersihkan. Walaupun tidak gembira sangat dengan situasi ini, saya terpaksa melakukannya untuk mengembalikan maruah saya dan syarikat yang telah tercalar," kata Haris ketika dihubungi kami.


Haris juga mengungkapkan rasa kasihan kepada Fida yang kini perlu menjelaskan tuntutan tersebut. Dia tidak tahu jika Fida mampu membayar denda itu atau tidak.


"Saya tidak menetapkan jumlah pampasan, saya hanya mahu nama saya bersih. Itu semua urusan mahkamah. Saya rasa kasihan pada Fida, adakah dia mampu bayar denda itu atau tidak," ujar Haris.


Untuk makluman, Fida pernah bekerja sebagai ketua pemasaran di Arisprop Holdings Sdn Bhd tetapi diberhentikan selepas tiga bulan bermula Jun 2021 kerana prestasi kerja yang kurang memuaskan. Saman fitnah ini difailkan selepas Fida didakwa melemparkan fitnah yang menyebabkan syarikat Haris mengalami kerugian.


Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan! Semoga berita ini memberi inspirasi dan maklumat berguna kepada anda semua. 😊

Previous Post Next Post

Contact Form