"Fauzi Nawawi Berjaya Tamat Pengajian Diploma Selepas 2 Tahun! Ini Kisah Inspirasi Beliau!"



Hey kawan-kawan, pernah tak terfikir untuk sambung belajar walaupun dah sibuk bekerja dan umur semakin meningkat? Nah, ini kisah inspirasi dari pelakon hebat kita, Fauzi Nawawi!


Selepas dua tahun melawan rasa malas dan kesibukan kerja, akhirnya Fauzi Nawawi, atau nama sebenarnya Mohd Fauzi Mohd Nawawi, berjaya menamatkan pengajian diploma dalam bidang Koordinasi Pengarahan Filem di Meatech Creative Academy. Hebat, kan? Pada usia 51 tahun, dia membuktikan bahawa usia bukanlah penghalang untuk terus menuntut ilmu.


Apa yang lebih mengharukan, semangat isterinya, Lisdawati, menjadi pendorong utama Fauzi mencapai kejayaan ini. Beliau mahu menjadi contoh terbaik untuk anak-anaknya, yang kini sudah besar.


Fauzi berkongsi, "Saya menyambung pelajaran kira-kira dua tahun lalu. Apabila anak-anak sudah besar, saya rasa perlu buat sesuatu untuk bagi contoh yang baik buat mereka semua. Isteri juga adalah penyokong saya mencapai kejayaan ini. Jadi saya harap dapat menjadi contoh agar anak-anak terinspirasi untuk mendapatkan segulung ijazah dalam hidup mereka."


Pada hari Isnin lalu, Fauzi diraikan dalam Majlis Konvokesyen Meatech ke-6 yang berlangsung di Pusat Belia Antarabangsa Kuala Lumpur. Keputusan Fauzi untuk menyambung pelajaran ini diharap dapat menutup tanggapan segelintir masyarakat tentang golongan selebriti yang dikatakan tidak mementingkan pelajaran. Malah, Fauzi terinspirasi daripada ramai selebriti lain yang berjaya menggenggam ijazah walaupun sibuk dengan aktiviti seni.


"Ramai artis berjaya dalam pelajaran mereka. Saya juga mahu merasa seperti itu. Walaupun sibuk berlakon, pelajaran tak pernah tinggal. Mungkin ramai anggap orang yang tidak berjaya dalam pelajaran lebih memilih menjadi artis. Saya mahu perbetulkan tanggapan sebegitu dan menjadi bukti golongan artis juga berpelajaran," katanya.


Pengalaman dua tahun pengajian bukanlah mudah bagi Fauzi. Namun, dengan pengorbanan masa dan tenaga, kini beliau boleh berbangga dengan pencapaiannya. "Biasalah bila usia semakin meningkat, rasa malas nak belajar itu memang ada. Itu perlu saya lawan selama tempoh pengajian ini. Dalam masa sama saya juga sibuk dengan penggambaran dan jadual kerja lain. Perlu susun masa dengan betul supaya dapat seimbangkan semua perkara," tambahnya.


Selain Fauzi, pelakon dan penerbit Darling Ngasri serta aktres Rozie Rashid juga berjaya meraih diploma dalam bidang yang sama. Memang hebat!


Jadi, apa lagi alasan kita? Jom jadikan Fauzi Nawawi sebagai inspirasi untuk kita terus berusaha mencapai impian, tak kira apa jua usia dan cabaran yang mendatang!


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan supaya mereka juga terinspirasi dengan kisah hebat Fauzi Nawawi! #InspirasiFauziNawawi #SambungBelajar #KejarImpian

Previous Post Next Post

Contact Form