Gempak! Akaun Bank Alif Teega dan Aisyah Hijanah Dibekukan SPRM - Jumlah Cecah RM740,000!


Hai pembaca semua! Ada cerita panas yang korang kena tahu. Baru-baru ini, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah membekukan sebanyak 20 akaun bank milik pempengaruh terkenal, Alif Teega dan Aisyah Hijanah. Nilai yang dibekukan? Tak kurang dari RM740,000! 😱


Apa Cerita Sebenar?

Menurut laporan dari FMT, akaun-akaun ini dipercayai ada kaitan dengan dana derma awam yang diterima oleh pasangan ini. Sejak siasatan dimulakan, SPRM melalui Bahagian Pencegahan Pengubahan Wang Haram (AML) telah bertindak menyita dan membekukan akaun-akaun tersebut.


Pengarah AML SPRM, Datuk Mohamad Zamri Zainul Abidin, mengesahkan bahawa tindakan ini diambil mengikut Seksyen 44 Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001 (AMLATFPUAA 2001).


Penahanan Alif dan Aisyah

Pada 10 Julai, Alif (Mohd Hazalif Mohd Hazani, 30) dan Aisyah (26) telah ditahan oleh SPRM untuk membantu siasatan atas dakwaan menyeleweng dana derma awam. Mereka berdua pernah menafikan dakwaan tersebut dan berjanji untuk mengheret pemfitnah ke mahkamah.


Mahkamah Majistret Putrajaya telah membenarkan permohonan reman terhadap pasangan ini pada 11 Julai. Reman selama empat hari itu sepatutnya berakhir pada Ahad, tetapi tempoh tahanan disambung lagi selama tiga hari hingga 16 Julai.


Apa Pandangan Korang?

Cerita ni memang bikin gempar! Apa pandangan korang tentang isu ni? Adakah korang rasa Alif dan Aisyah bersalah atau mereka mangsa fitnah?


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ni dengan kawan-kawan korang. Lagi ramai yang tahu, lagi meriah perbincangan kita. Tekan butang kongsi sekarang! 🚀


Dengan gaya penulisan yang santai dan menarik, diharapkan artikel ini dapat menarik minat pembaca untuk membaca dan berkongsi cerita hangat ini. 😎

Previous Post Next Post

Contact Form