Hafidz Roshdi Puas Hati, Bekas Isteri Tarik Balik Kes Pukul: Kesihatan Mental Kembali Pulih


Pelakon Hafidz Roshdi berasa sangat lega dan puas hati dengan keputusan bekas isterinya, Nurul Shuhada, yang telah menarik balik kes pukul yang difailkan terhadapnya sebelum ini. Hafidz, atau nama penuhnya Muhammad Hafidz Roshdi, 30, menyatakan bahawa mereka telah bersetuju untuk berdamai secara baik dan tanpa paksaan mana-mana pihak.


"Alhamdulillah, saya sangat berpuas hati dengan keputusan hari ini. Tiada sebarang isu atau provokasi mana-mana pihak sebab kami setuju berdamai secara baik," kata Hafidz kepada pemberita.


Hafidz ditemui selepas sebutan kes tersebut di Mahkamah Majistret Kuala Kubu Bharu, Hulu Selangor, pada pagi Jumaat. Dalam pada itu, Hafidz turut memaklumkan bahawa dia kini sudah pulih daripada masalah kesihatan mental yang dihadapinya sebelum ini.


Pulih Daripada Masalah Kesihatan Mental

Hafidz menceritakan bahawa dia tidak pernah terlepas menjalani rawatan susulan bagi memulihkan kesihatan mentalnya di Hospital Shah Alam. "Tak ada dah, Alhamdulillah sebab sekarang ini selalu minta nasihat doktor setiap bulan. Saya tak pernah terlepas mendapatkan rawatan di hospital dan selalu kemas kini tahap kesihatan kepada doktor," tambahnya lagi.


Mahkamah Tetapkan Tarikh Baru

Mahkamah menetapkan 2 Ogos depan bagi mendengar semula laporan penarikan kes tersebut selepas pihak pendakwaan yang diwakili Timbalan Pendakwa Raya, Asmah Che Wan, merujuk kepada pengarah Pendakwaan Negeri Selangor. Majistret Siti Fatimah Talib membenarkan permintaan pihak pendakwaan untuk mendapatkan tempoh lanjutan selama dua minggu bagi mendapatkan kenyataan tambahan daripada Shuhada berhubung penarikan kes.


Latar Belakang Kes

Pada 13 Mac tahun lalu, Hafidz mengaku tidak bersalah atas pertuduhan menumbuk pipi kiri isterinya sebanyak tiga kali di susur keluar Plaza Tol Sungai Buaya. Kesalahan itu didakwa dilakukan pukul 3.22 pagi pada 2 Mac tahun lalu. Pertuduhan dikemukakan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum setahun atau denda RM2,000 atau kedua-duanya, dan dibaca bersama Seksyen 326A kanun sama yang memperuntukkan hukuman maksimum dua kali ganda bagi sabitan di bawah Seksyen 323.


Hafidz kemudian dibenarkan diikat jamin RM4,000 dengan seorang penjamin. Sebelum ini, mahkamah sama diberitahu bahawa Hafidz disahkan waras dan pertuduhan yang didakwa ke atasnya layak dibicarakan.


Rekod Perkahwinan

Untuk rekod, Hafidz dan Shuhada mendirikan rumah tangga pada 30 April 2016 dan hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Humairah, 7, dan Umar, 3 tahun. Pasangan itu bagaimanapun sah bercerai pada Julai tahun lalu.


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan anda! Mari sama-sama kita doakan kesejahteraan Hafidz dan Shuhada dalam menempuh fasa baru dalam hidup mereka.

Previous Post Next Post

Contact Form