Haliza Maysuri Kejutkan Peminat dengan BMW RM1.6 Juta - Bawa ke Kebun Durian!



Wah, siapa sangka usahawan terkenal Haliza Maysuri dapat kejutan luar biasa sempena ulang tahun kelahirannya! Haliza, yang berusia 47 tahun, terkejut besar apabila suaminya, Mohd. Rosli Awang, menghadiahkannya sebuah kereta mewah BMW XM Label Red bernilai RM1.6 juta. Hadiah yang tidak disangka-sangka ini memang menjadi bualan hangat!


Haliza memang ada menyebut sebelum ini yang dia nak beli SUV untuk mudahkan dia ulang-alik ke kebun duriannya di Kampung Peruang, Benta, Kuala Lipis, Pahang. Tapi siapa sangka, suami Haliza ambil serius dan terus beli BMW edisi terhad tu! Bukan calang-calang tau, hanya 500 unit dikeluarkan di seluruh dunia dan hanya dua sahaja ada di Malaysia. Fuh, memang bertuah!


Menurut Haliza, dia akan gunakan kenderaan tersebut untuk berulang-alik ke kebun durian. “Ada harta kenalah digunakan. Kalau tak guna nanti berdosa. Satu hal pula nak menjawab di akhirat nanti. Beli mahal-mahal, simpan di garaj buat apa?” katanya sambil ketawa.


Selain kereta mewah, Haliza juga menerima tasbih emas 916 bernilai RM30,000 daripada suaminya. Memang rezeki berganda-ganda tahun ni buat Haliza, kerana dia dan suaminya turut dijemput Allah untuk menunaikan ibadah haji. Walaupun pada awalnya nama mereka ditolak kerana pernah menunaikan haji sebelum ini, tetapi mereka tetap bersyukur dapat pergi selepas terdapat jemaah yang membatalkan pemergian.


Majlis sambutan ulang tahun kelahiran Haliza diadakan di The St. Regis Kuala Lumpur dengan kehadiran kira-kira 200 tetamu. Malam tersebut turut diserikan dengan persembahan Dayang Nurfaizah yang mendendangkan lima buah lagu. Antara rakan selebriti yang hadir ialah Datin Seri Umie Aida dan Ifa Raziah.


Tak sangka kan, dari kebun durian sampai ke pentas VVIP! Memang rezeki Allah tak pernah salah alamat. Jom, kongsikan cerita menarik ini dengan kawan-kawan anda. Tekan butang kongsi dan sebarkan kisah inspirasi Haliza Maysuri ini! 🚗✨

Previous Post Next Post

Contact Form